‘מורכבת מאד’: צוות חקירה משותף למשטרה ומח”ש יחקור ‘אסון מירון’

חיים טוויל
|
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 18:52
רק חוקרי מח”ש יגבו הודעה משוטרים, והצוות המשטרתי לא ייחשף לשאלת חקירת שוטר כחשוד • כל שאלה שתתעורר לגבי הפעילות המשותפת תובא להכרעת גורמי מקצוע בכירים בפרקליטות המדינה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה היום (חמישי) על הקמת צוות חקירה משותף ומתואם למשטרה ולמחלקה לחקירות שוטרים – לבדיקת ‘אסון מירון’, בו נהרגו 45 חוגגים.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

בתום מספר התייעצויות החליט מנדלבליט על מתווה שבמסגרתו יעבדו במשותף הצוותים, תוך הקפדה על גבולות בכמה היבטים שיאפשרו לכל גוף לשמור על עצמאות ויכולתו להגיע לבירור האמת.

כך למשל, רק חוקרי מח”ש יגבו הודעה משוטרים, והצוות המשטרתי לא ייחשף לשאלת חקירת שוטר כחשוד.

צוות החקירה המשותף ילווה על ידי פרקליטות המדינה, באמצעות פרקליטים שימונו על ידי מ”מ פרקליט המדינה. כל שאלה שתתעורר לגבי הפעילות המשותפת תובא להכרעת גורמי מקצוע בכירים בפרקליטות המדינה.

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ומנהלת מח”ש עדכנו את הפרקליטות על ממצאי חקירת המשטרה ובדיקת מח”ש עד כה, וציינו כי מדובר בחקירה מורכבת מאוד, וזאת, בין השאר בשל ריבוי הגופים הממשלתיים, הציבוריים והפרטיים המעורבים באירוע, ומעגלי קבלת החלטות שונים.

הם ציינו בישיבה כי בגלל הנסיבות המיוחדות, ניהול החקירה על ידי שני גופים שונים עלול להביא לתקלות ומקשה מאוד על מיצוי החקירה.

מנדלבליט אמר בדיון: “קשה להפריז בחומרת האסון שאירע בהר מירון, ועל כן יש לעשות כל שניתן כדי לחתור לגילוי האמת באמצעות חקירה אפקטיבית ויעילה. נוכח המאפיינים הייחודיים של חקירה זו, והעוצמה שבה הדברים שלובים זה בזה, קשה להלום חקירה שאינה משתפת, מתואמת ומתכללת את כל האירוע כדי לקבל את התמונה המלאה, ועל כן יש מקום לבצעה בדרך של צוות חקירה משתף המורכב משני צוותי חקירה”.