“הפח נשבר ואנחנו נמלטנו”: כך ניצלו מייסדי השיעור מלינץ’ אכזרי

באותו רגע התרחש לנגד עיניהם מחזה אימים: מאות פורעים ערבים שהיו בשער שכם נהדפו על ידי המשטרה והחלו נוהרים אל עבר הצומת • הם זיהו שיושבי הרכב הם יהודים עטורי זקן ופאות, והחלו לתקוף אותם באמצעות סלעים
חיים טוויל
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 17:09

ביום חמישי בלילה, שבוע לפני ל”ג בעומר, בתוך המהומות בירושלים, התחוללה דרמה של ממש: חסידי חב”ד שהיו בנסיעה, נקלעו לסכנת חיים – וניצלו בנס.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

הסיפור החל לפני כחצי שנה: בבית כנסת חב”ד בחדרה נוסד שיעור מעמיק מידי ליל שישי בספר חסידות. מוסר השיעור הוא הרב נועם הרפז ממעלה זיתים בירושלים.

בכל שבוע מתנדב אחד ממשתתפי השיעור להחזיר את הרב לביתו, ובאותו יום חמישי התנדב הרב שניאור בליניצקי, משליחי הרבי מליובאוויטש בחדרה ומייסד השיעור.

כשהגיעו לירושלים, נסעו למעלה זיתים בדרך העוברת דרך ואדי ג’וז. הכביש היה פקוק, ויושבי הרכב כלל לא ידעו כי הסיבה לכך היא כי כמה מאות מטרים משם מתחוללת הפרות סדר על ידי פורעים ערבים בשער שכם.

הרכב הגיע לצומת שממנה ניתן לפנות לשער שכם, או לכיוון הר הזיתים. ארבעה רכבים הפרידו בינם לבין הרמזור, כשבדיוק במקום בו עמדו מתרחב הכביש לכדי שתי נתיבים.

באותו רגע התרחש לנגד עיניהם מחזה אימים: מאות פורעים ערבים שהיו בשער שכם נהדפו על ידי המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, והחלו נוהרים אל עבר הצומת.

הפורעים הבחינו כי יושבי הרכב הם יהודים עטורי זקן ופאות, והחלו לתקוף אותם באמצעות סלעים שהשליכו לעבר הרכב. הם ניפצו את השמשות, ושניות בודדות הפרידו בין יושבי הרכב לבין ידיהם של הפורעים.

הרב בלניצקי הבין היטב את הסיטואציה, התעשת, עלה על אי-תנועה וזינק שמאלה, לעבר שער שכם, שם ניצבו כוחות המשטרה.

השוטרים, שזיהו מיד שהרכב נמצא בסכנה, סימנו לו לנסוע לכיון הכותל, בעוד ההמון ממשיך לתקוף את יושבי הרכב. בראותם זאת, כוחות משטרה רבים הקיפו את הרכב, וליוו אותו בכל הדרך חזרה עד מקום בטוח.

בשבת קודש נערכה סעודת הודיה בבית הכנסת חב”ד בחדרה, כדי להודות ולהלל על הנס

בתיעוד ניתן לראות את החילוץ של הרכב על ידי כוחות המשטרה, כמו את הנזק הרב שנגרם לרכב:
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות