8 משפחות מ’הרוגי מירון’ שילמו 100 אלף ש”ח לקבורה – רק כי הן מחו”ל

בגלל שהמשפחות אינן תושבות ישראל, הן נאלצו לשלם עד 100 אלף שקלים על כל קבר • השרה ינקלביץ: האחריות חלה על המדינה, אין מקום להפלות את ההרוגים באסון
חרדים 10
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 16:21

משפחות של שמונה מ-45 הרוגי ‘אסון מירון’ המתגוררות בחו”ל ואינן תושבות ישראל, נאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים על כל קבר – כדי להביא את יקיריהם לקבורה.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

בשל העובדה שהמשפחות מחו”ל, הן נאלצו לשלם עד 100 אלף שקלים כדי להביאם לקבורה.

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, שרת התפוצות עומר ינקלביץ’ פנתה לשר הדתות יעקב אביטן בבקשה לממן את הוצאות אלה –  בטענה כי האחריות חלה על המדינה ומכיוון שאין מקום להפלות את ההרוגים באסון, רק כי לא התגוררו בישראל.

במכתבה כתבה השר ינקלביץ’: “בשבוע שעבר, הרכין עם ישראל כולו את ראשו בכאב עמוק בעקבות האסון הנורא במירון. 45 יהודים קדושים, נפשות זכות וטהורות, שרק רצו לשמוח בהילולת הרשב”י, נלקחו מאיתנו ברגע אחד. בין ההרוגים נכללו גם שמונה יהודים בני התפוצות שהגיעו לארץ ישראל ללמוד תורה ולהשתתף בהילולה.

“מיד לאחר פטירתם, עמדו משפחותיהן בפני שוקת שבורה ונאלצו לשלם סכומי עתק עבור הקבורה, וזאת מכיוון שבניהם אינם בעלי אזרחות ישראלית. את הנעשה בידי שמיים לא נוכל להשיב, את הנפטרים לא נוכל להשיב למשפחותיהן, אבל אם בידינו להקל במעט על הקושי הגדול – זוהי חובתנו”.

היא הוסיפה: “לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים ולהעמיד את המשפחות בפני קשיים כלכליים כל כך עצומים. אני פונה אליך בבקשה לסייע למשפחות בהוצאות קבורת יקיריהן. יהי רצון שנצליח לסייע ולו במעט למשפחות בשעתן הקשה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות