שרי רוט: החרדים לא יכנסו • ברוך: בבחירות חמישיות הימין יימחק

עוזי ברוך, עורך ערוץ 7, ושרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10, בשיחה בגלי צה"ל • האם החרדים ייכנסו לממשלת לפיד-בנט, מה המשקל של התנגדות שיקלי, והאם בעת הזו עדיפה ממשלת שמאל על פני בחירות חמישיות
חרדים 10
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 15:26

יניר קוזין: הבוקר ב’המודיע’ מאמר יוצא-דופן הקורא ליו”ר יש עתיד יאיר לפיד לזנוח את הברית עם הכיפות הסרוגות ולעבור לכיפות השחורות. או בעברית פשוטה: לייצר ברית עם המפלגות החרדיות על חשבון ‘ימינה’. המאמר הזה ב’המודיע’, המזוהה עם אגודת ישראל של ליצמן, זוכה כבר להתנערות וגינויים. איתנו שניים בעניין הזה, שרי רוט מאתר ‘חרדים 10’ ועוזי ברוך עורך ערוץ 7. שרי, המאמר הזה הוא יוצא-דופן גם באכסניה שבה הוא התפרסם, אבל גם בישירות שלו, שפשוט אומר לחרדים ‘לכו עם יאיר לפיד’, וליאיר לפיד ‘קח את החרדים איתך, יהיה לך יותר קל איתם’.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

שרי רוט: בוא אפתיע אותך, בעיתון ‘המודיע’ יש המון שבתות בהן התפרסמו טורים פוליטיים בהם נתניהו נשחט ישר, הפוך, לאורך ולרוחב. כך שזה ממש לא מפתיע בבמה הזו.

יניר קוזין: נתניהו נשחט זה דבר אחד והקריאה הזו היא דבר שני.

שרי רוט: יודעת על פעמים בהם ניסו גורמים בסביבת נתניהו לפנות לליצמן, הפטרון של עיתון ‘המודיע’ ולומר לו ‘היתכן?’ ואני מדברת על תקופות בהן ליצמן ישב בקואליציית נתניהו עוד לפני הסבבים של הבחירות.

קוזין: מי עומד מאחורי זה?

שרי רוט: תשמע, קשה לדעת. זה כמו במירון, ששואלים אותי מי אחראי. אז אני לא יודעת לשים את האצבע על האיש, אבל אני יכולה לומר לך שבתוך כל פלג ביהדות התורה, פחות בדגל התורה, עומדים כל כך הרבה תתי-פלגים, ואופוזיציות וקואליציות, קשה קצת לדעת כל אחד מה הוא מייצג, מי היה עורך תורן באותו לילה ולמה הוא עשה את זה – אני לא מניחה שליצמן הוא שישב שם בכסא העורך והוא זה שכתב את המאמר הזה, אני אפילו לא מניחה שמישהו שאל אותו, אני אפילו יכולה להעריך שלא. הדברים האלו אין להם הרבה משמעות.

קוזין: רק צריך לומר שהוא התנער מהדברים.

שרי רוט: כמובן. אבל יש להתנער אחרי, ויש לקרוץ בעין לפני. אבל אני אפילו לא מניחה שהייתה איזו שהיא קריצת עין לפני. אני חושבת שליצמן, וגם אנשיו מסביב, עושים הרבה מאמצים ועשו הרבה מאמצים בשבועות האחרונים, כדי שקואליציית נתניהו יחד עם ימינה תצא לפועל. אני אפילו יודעת על כמה מאמצים שנעשו בכל הטורבו. אז להגיד שליצמן, שלא אומר ליאיר לפיד אפילו שלום במסדרונות הכנסת, אז לחשוד בו שהוא קורץ או רוצה או יסכים לאיזו שהיא קונסטלציה עם יאיר לפיד? זה הזוי.

אבל אם מישהו בשמאל מרוצה מזה הבוקר, וזה גרם לו שמחה, וזה מצטרף להדהודי השמחה של 12 בלילה כשפקע המנדט, אתה יודע, מכשיר הטלפון שלי כל כך מלא בהספדים על נתניהו, אני מחכה לראות מוות בעיניים לפני שאני קובעת מוות. פוליטי, כמובן.

קוזין: עוזי, זה אמור להדאיג את נפתלי בנט הקולות האלו, או כמו ששרי אומרת, יכול להיות שיש פה טעות קולמוס?

עוזי ברוך: יכול להיות שממשלת לפיד-בנט תצא כבר בימים הקרובים לדרך, ונכון לרגע זה החרדים, לפחות האשכנזים, קרי יהדות התורה, לא יצטרפו, אבל המאמר הזה ב’המודיע’, ואני מעריך שנשמע עוד קולות כאלו בהמשך, יקראו למפלגות החרדיות להצטרף לממשלה הזו, כשהיא תהיה עובדה מוגמרת.

כלומר, כל עוד נתניהו כאן בשלטון, והם מחויבים או לא מחויבים, בניגוד לספרדים וש”ס, לשלטונו של נתניהו, הם ימשיכו לנהל איתו שיחות כמו בעוד שעה אצלו בלשכה. אבל אחרי שתקום כאן ממשלת בנט-לפיד וזו תהיה עובדה מוגמרת, קשה לי לראות את החרדים יושבים באופוזיציה ולא דואגים לצרכים שלהם שהם לא מעטים, וימצאו את הדרך לממשלה כזו גם עם לפיד ובנט. וראינו שהחרדים עשו את זה גם עם ממשלות אחרות, לא קרה כאן שום אסון אם תקום ממשלה שראש הממשלה שלה הוא לא בנימין נתניהו.

קוזין: צריך גם לרבע את המעגל בקשר לאביגדור ליברמן בכל מה שקשור למפלגות החרדיות.

שרי רוט: זה גם אמור להדאיג את המפלגות הערביות שאולי משתמשים בהם לפרק זמן מאד קצר ומבטיחים להם הבטחות שיופרו ברגע שהחרדים יכנסו. אני בניגוד לעוזי לא מעריכה שהחרדים יכנסו פנימה הפעם. לא הפעם.

עוזי ברוך:  קשה לי לראות את החרדים יושבים 4 שנים באופוזיציה.

שרי רוט: זה כבר קרה בעבר, עוזי, והם נשארו בחיים, אני רוצה להרגיע אותך. הילדים שלי המשיכו אפילו ללמוד בישיבות ולא מתו ברעב.

עוזי ברוך: זה לא נכון לשנת 2021.

שרי רוט: גם בשנת 2021 מבטיחה לך שעולם הישיבות ישגה ויפרח, אולי אמא תצטרך להביא תגבור של כמה פשטידות מהבית, אבל הכל יהיה בסדר.

יניר קוזין: אני רוצה קצת לדבר על מה שקורה בימינה, עמיחי שיקלי – אבן בחומה? אפקט הפרפר? מה הפעולה של שיקלי, שהבוקר אומר שיתנגד לממשלה בראשות בנט יחד עם מרצ והמשותפת, בניגוד למה שאמר לפני עשרה ימים – עד כמה זה מסכן את בנט?

עוזי ברוך: אני לא חושב שזה מסכן את בנט. זה נכון שקול אחד מימינה ירד כרגע והוא לא מתכוון להצביע בעד הממשלה הזו שתקום, אגב, בניגוד להתחייבותו של שיקלי להחזיר את המנדט בהסכמים בינו לבין בנט לפני שנכנס ונבחר למקום מסוים ברשימת ימינה. הבטיח להחזיר את המנדט במידה ובנט יעשה משהו שהוא בניגוד לצו מצפונו, וזה לגיטימי שבן אדם, חבר כנסת, חושב אחרת. ויכול להיות, וטוב שכך, שיחזיר את המנדט לבנט ומישהו אחר יכנס במקומו.

זה מה שהוא התחייב בעבר ואני מקווה שהוא באמת יעמוד בהתחייבות שלו, כי עריקים וכל מיני אנשים שלא מתאים להם להיות פתאום בממשלה כזו או אחרת צריכים לפחות לפרוש. כי בחירות חמישיות בעידן הזה עלולות למחוק את הימין ובעת הזו ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה לקחת את עם ישראל לבחירות חמישיות.

השאלה היא מה יותר טוב לימין – להינזק בבחירות חמישיות או להציג כאן ממשלה שהיא לא ממשלת החלומות שלנו, אבל אם ניצן הורוביץ בתיק הבריאות, הכלכלה אצל מרב מיכאלי והבטחון אצל בני גנץ ובטחון הפנים המשפטים וההתיישבות אצל איילת שקד וגדעון סער, ולא אצל ניסנקורן אצל ביבי – זה לא כל כך נורא.

קוזין: שרי אני רוצה לשמוע גם את ההתייחסות שלך לעניין הזה.

שרי רוט: קודם כל שיקלי יוכל לומר ולטעון שנפתלי בנט בעצמו מפר פה איזה אחת או שתים או שלוש הבטחות, אז מה ההבטחה שלי? תתלו אותה כטפט על הקיר. אני יודעת ברגעים אלו על כמה, ממפלגות שונות בגוש, ולא אפרט שמות, שמתלבטים את אותה התלבטות של שיקלי, התלבטות קשה, קשה להם, כולל בכירים, יהיה קשה להם מאד לשבת בממשלה כזו שעוזי מצייר אותה כ’לא נורא’, והתיקים החשובים יהיו בידי הימין, אבל אם אנחנו רואים היום את הפיגוע ואת הממשלה שבה כל אחד מושך לצד אחר, נתאר לעצמנו מה יהיה כשהערבים תומכים מבחוץ כמה הכל יהיה לא חד משמעי.

עוזי ברוך: סליחה, לחרדים לא הייתה שום בעיה עם מנסור עבאס. השיח הזה כאילו ישב פה עד היום משיח בן דוד ועכשיו תקום פה ממשלת שמד…

שרי רוט: ראשית, יש הבדל בין המשותפת לעבאס. שנית, בפוליטיקה אין אף פעם משיח בן דוד, היא תמיד אמנות הפשרה ועדיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות