‘רשלנות גבוהה במיוחד’: זה העונש שקיבל נהג ‘אגד’ שאיבד שליטה

אלכסנדר לייבמן הורשע בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, לאחר שאיבד שליטה על האוטובוס שבו נהג והביא למותם של 4 נוסעים • בנוסף למאסר בפועל קיבל לייבמן 12 חודשי מאסר על תנאי, ורשיונו נפסל ל-18 שנה • השופט: "מדובר בתאונה מחרידה שהיתה יכולה להימנע"
חיים טוויל
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 14:46

בית המשפט לתעבורה גזר היום (חמישי)  4 וחצי שנות מאסר על אלכסנדר לייבמן, בן 45, נהג האוטובוס בקו 947 שהיה מעורב בתאונה הקטלנית בחודש דצמבר 2019 – בה נהרגו ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז”ל, ונפצעו עוד תשעה.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

בנוסף נגזרו על לייבמן 12 שנות מאסר על תנאי.

השופט ארז נוריאלי אמר בדיון, כי מדובר ב”רשלנות גבוהה במיוחד”. לפי השופט, “מדובר בתאונה מחרידה שהיתה יכולה להימנע. הוא לא שמר על כללים בסיסיים שהיו אמורים לשמור על עירונותו”.

לייבמן הורשע לפני כשנה וחצי בארבע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית במסגרת הסדר טיעון שבמהלכו הודה במעשים.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, בו הודה והורשע במסגרת הסדר דיוני, ב-22.12.19 נהג לייבמן בקו 947 של ‘אגד’, מחיפה לכיוון ירושלים. הנאשם החל בנהיגה באוטובוס מהתחנה המרכזית בחיפה בשעה 13:30, והתעתד להגיע לתחנה המרכזית בירושלים בתוך כשלוש שעות, על מנת להתחיל בנסיעה חזרה מירושלים לחיפה בשעה 17:35.

הנהג התעכב בנסיעה והגיע לתחנה המרכזית בירושלים רק בשעה 18:09, אז נכנס עם האוטובוס לרציף הנוסעים, העלה נוסעים לאוטובוס ויצא מיד בנסיעה חזרה לכיוון חיפה – כל זאת תוך ביצוע הפסקה בת 10 דקות בלבד, בניגוד לתקנות התעבורה וחרף נהלי חברת ‘אגד’, המחייבות הפסקה בת חצי שעה במהלך כל 4 שעות נהיגה.

בנוסף, הנהג ביצע את הנסיעה חרף העובדה שלא אכל ולא שתה באופן סדיר במהלך היום.

ביציאה מהתחנה המרכזית בירושלים התעכבה נסיעת הנהג ב-40 דקות לערך בשל עומסי תנועה. בהמשך, בשעה 19:30 לערך, נהג הנאשם באוטובוס בכביש 40, מכיוון דרום לצפון והתקרב לצומת T מרומזר. הנאשם נהג באוטובוס בנתיב הימני ביותר, ובעודו מתקרב לצומת סטה לנתיב הנסיעה השמאלי ביותר, וממנו התחיל לסטות לנתיב הימני ביותר, תוך כדי חציית הצומת, וזאת מבלי שדבר הפריע להמשך נסיעתו.

מיד לאחר מכן המשיך הנאשם לסטות ימינה, עבר את השול הימני, עלה על המדרכה שמצד ימין של הכביש, ופגע עם האוטובוס בחלקו הקדמי-ימני בתחנת אוטובוס עשויה בטון, שאינה תחנה הנמנית עם תחנות העצירה של קו 947.

כתוצאה מהתאונה חדר גג תחנת האוטובוס, העשוי בטון אל תוך חלקו הקדמי-ימני של האוטובוס, כשהוא פוגע בנוסעים אשר ישבו בשורות הראשונות שבצד ימין.

הנאשם המשיך בנסיעתו על גבי המדרכה למרחק של כמה עשרות מטרים עד שהאוטובוס נעצר.

כתוצאה מהתאונה נהרגו במקום הנוסעים ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז”ל; לנוסעת אחת נגרמו חבלות קשות והיא אושפזה במשך חודש ול-9 נוסעים נוספים נגרמו חבלות קלות יחסית וכאבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות