מאמר ב’המודיע’ הציע להצטרף לממשלת לפיד – וליצמן רץ להתנער

במאמר, שפורסם בביטאון הסיעה המרכזית באגודת ישראל, התייחס הכותב בחיוב לאפשרות של הצטרפות החרדים לממשלת השמאל - וכתב: "וכבר היו דברים מעולם" • ליצמן זעם: "הדברים אינם מייצגים את עמדת אגודת ישראל"
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 11:48

בעיתון ‘המודיע’, ביטאון הסיעה המרכזית באגודת ישראל, פרסם הבוקר (חמישי) מאמר ובו קריאה לשקול הצטרפות לממשלה עם יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, לאחר שקיבל אתמול את המנדט מהנשיא.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

הכותב, שחתם תחת שם העט ‘מ. שלום’ כתב: “הצעותיו של לפיד לכל סיעה וסיעה אשר יש סיכוי שיסכימו לתמוך בממשלה שלו יהיו בהחלט רבות עניין ואין ספק שהיהדות החרדית, אשר התייצבה בתוקף לטובת ממשלת נתניהו, תצטרך לשקול היטב את צעדיה, בהנהגת מורי הדור שליט”א”.

הוא הזכיר: “וכבר היו דברים מעולם שהסיעות החרדיות השתתפו בקואליציה בראשות אהוד ברק, למרות שהסיסמה שלו בבחירות הייתה ‘עם אחד גיוס אחד'”.

הכותב ציין, כי לפי דעתו יעדיף לפיד לחתום על הסכם עם הסיעות החרדיות “העולות יותר מכפליים במספר הח”כים שלהם על ‘ימינה'”.

לטענתו, “לפיד יעשה הכל להקים ממשלה ולהעניק ויתורים רבי ערך ציבורי לשותפיו בקואליציה. שתיקותיו עם סגירת הקלפיות בבחירות האחרונות נגד הציבור החרדי היא אחת האותות לאן הוא שואף”.

הוא  עקץ את יו”ר ימינה: “לפיד מכיר את הפוליטיקאי בנט וסחטנותו מזה, ואת חברי יהדות התורה וש”ס מזה”.

המאמר עורר את זעמו של השר יעקב ליצמן – שפרסם הודעה המתנערת מהמאמר: “במענה לפניות כתבים יובהר, כי הדברים המצוטטים מהמאמר בעיתון המודיע (‘האפשרויות לממשלת לפיד’) אינם מייצגים את עמדת אגודת ישראל, הפועלת אך ורק על פי קביעת מועצת גדולי התורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות