שיקלי מחדד: אצביע נגד •  עידית סילמן: אין שום סיכוי שאערוק מבנט

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה ממשיך להביע התנגדות לממשלה עם 'גוש החרם' • בליכוד ובציונות הדתית מסמנים גם את ניר אורבך כמועמד נוסף להתנגדות לממשלה המסתמנת • מנגד, עידית סילמן הבהירה למקורביה שאין למפלגות הימין טעם ללחוץ עליה
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 11:17

ח”כ עידית סילמן אמרה בשיחה עם מקורביה כי לליכוד ולמפלגות הימין אין טעם להפעיל עליה לחץ, כדי שלא תצביע על הקמת ממשלה עם יאיר לפיד.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח, כי לדברי סילמן, “אין שום סיכוי שאערוק מבנט. אני מגבה אותו באופן מוחלט”.

בפוסט שפרסמה בצהריים הבהירה שהיא ממשיכה לתמוך ביו”ר מפלגתה נפתלי בנט ואינה מתכוונת להתנגד למהלכיו. “אני מודה לראש הממשלה נתניהו על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא”.

היא הוסיפה: “אינני מעונינת בכך, אלא במניעת בחירות חמישיות ובעצירת הכאוס אליו הובלת את המדינה. אני ממשיכה בכל הכוח עם נפתלי בנט על מנת להקים ממשלה טובה בישראל בהקדם האפשרי. אני מאמינה בדרכו של בנט, בתנועת ימינה, וביכולתו של העם הנפלא שלנו לשתף פעולה בעת הזו”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בליכוד ובציונות הדתית פותחים במאמצים להמשיך ולשכנע ח”כים מימינה להתנגד לממשלה המסתמנת, כשהח”כ הבא שסומן לכך הוא ניר אורבך.

אורבך, שהיה עד לפני כמה חודשים מנכ”ל הבית היהודי, קשור באופן ישיר ללא מעט רבנים שמתנגדים להקמת ממשלה שכזו, וכעת הכוונה היא למקד את הלחץ בו, כדי להוביל לח”כ נוסף שיתנגד לממשלה.

אתמול כינס אורבך כמה מאנשיו על מנת להתייעץ ולהבין באיזה צעדים ינקוט בצל הדילמה שבפניה הוא עומד.

ח”כ עמיחי שיקלי מימינה הדגיש הבוקר כי יצביע נגד ממשלה שתקום עם מפלגות מרצ והרשימה המשותפת, במסגרת ממשלת הרוטציה שינסו בימים הקרובים להרכיב יאיר לפיד ונפתלי בנט.

הצהרה זו של שיקלי מגיעה לאחר דיווחים, כי אולי לא ינקוט באף צעד, אך כעת הוא מודיע באופן חד משמעי כי יתנגד לה.

בהמשך הדף ח”כ שיקלי, בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו,  את הטענות נגד החלטתו.

“יש בי אהבה גדולה לעם ישראל על כל חלקיו וגווניו (לרבות מצביעי מרצ). בחרתי גם לפעול לא מעט בשנתיים האחרונות לחיזוק הקשר עם ערביי ישראל ציבור עצום וחשוב שאני מאמין שחובה עלינו לשלבו”, כתב.

לדבריו, “אל המגרש הפוליטי הגעתי במטרה לקדם השקפת עולם לאומית ציונית ומה לעשות זה לא מתכנס עם תביעת קציני צה״ל בבית הדין בהאג במקרה של מרצ או תמיכה בסמיר קונטאר במקרה של המשותפת.

“לא פחות חשוב כמי שמאמין בכל מאודו בהכרעה דמוקרטית אני פשוט לא מוכן לתת יד לחרם על מיליון וחצי מצביעי ימין. באהבה גדולה לחבריי בשמאל במרכז ובימין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות