האמא: ‘זכינו להיפרד בכבוד ושהוא יהיה איתנו עוד כמה ימים’

חרדים 10
|
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 11:08
יהודה גואטה הי”ד, שנרצח בפיגוע בצומת תפוח ביום ראשון, מובא למנוחות • הלוויה יוצאת מבית הכנסת ‘היכל יעקב’, הסמוך למקום בו גר יהודה הי”ד עם משפחתו ובו נהג להתפלל ממש עד לשבת האחרונה • מילכה גואטה, אמו, סיפרה הבוקר על הרגע שבה שמעה שבנה נפגע בפיגוע

תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי”ד, שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח בדרכו לישיבה באיתמר בה למד, ואמש נפטר מפצעיו בבית החולים – מובא הבוקר (חמישי) למנוחות בעיר מגוריו ירושלים.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מסע ההלוויה יוצא מבית הכנסת ‘היכל יעקב’ הסמוך למקום מגוריו בקריית משה, בו נהג יהודה להתפלל שנים רבות.

מילכה, אמו של יהודה, סיפרה הבוקר בראיון לגלי צה”ל על הבן שנרצח: “הוא היה הילד השני מתוך שבעה. ילד מוכשר וחכם מאוד. עשה הכל בזריזות, רצינות והתמדה עם המון אהבה; חלם להתגייס לשייטת 13”.

על האופן בו שמעה על הפיגוע סיפרה האם ברשת ב’:  “חזרתי משערי צדק, ואז אחותי התקשרה אליי ואמרה לי ‘תבדקי מה עם יהודה – היה פיגוע בצומת תפוח”. אמרתי לה ‘לא, הוא בטח בטרמפ או באוטובוס’. לא חשבתי שזה הוא. התקשרתי והוא לא ענה. התקשרתי לחדר מיון של בלינסון ואמרו לי ‘הוא כאן, תבואי’. שאלתי אם הוא חי, ואמרו לי ‘כן אבל תבואי עם נשימה עמוקה’

היא הוסיפה: “זכינו להיפרד ממנו בכבוד ושהוא יהיה איתנו עוד כמה ימים”.

צביאל, אחיו של יהודה, סיפר על הקשר ביניהם: “הכל עשינו ביחד, מגיל אפס. בזמן האחרון היינו המון ביחד. בעיקר טיילנו ולמדנו. הוא רצה לקחת על עצמו הרבה דברים. כל מוצ”ש היה חוזר לבית, עושה ריצות ומתאמן. הייתה לו הרבה ענווה, רצינות והתמדה”.