גורם במו”מ: ‘בנט מתעתע בכולם, לא ניתן להאמין לאף מילה שלו”

היו מגעים מתקדמים עם בנט להמלצה של כל גוש הימין עליו - אך לאחר שבנט סירב להתחייב להקים ממשלת ימין הוא סורב • "בתחילה בנט הסכים, אך חזר בו אתמול וסרב אפילו להפקיד מכתב חשאי, שיכלול התחייבות אישית להקמת ממשלת ימין" • המשותפת המליצה על לפיד
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשפ"א / 05.05.2021 15:12

סיעות הליכוד, יהדות התורה, ש״ס והציונות הדתית, ביקשו היום (רביעי) מנשיא המדינה להעביר את המנדט להרכבת ממשלה לכנסת.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

בהודעה שמסרו לאחר קבלת ההחלטה ציינו כי היא הגיעה “לאחר שיו”ר ימינה נפתלי בנט סירב להתחייב בפניהם שהוא יקים ממשלת ימין, והתעקש להמשיך במו”מ להקמת ממשלת שמאל”.

בצלאל סמוטריץ כתב לנשיא, כי מאחר ו”אני לא מאמין שבנט ושקד ישמשו עלה תאנה בממשלת שמאל קיצוני ותומכי טרור, ליאיר לפיד אין שום סיכוי להרכיב ממשלה, ולכן העברת המנדט אליו היא בזבוז זמן יקר למדינת ישראל ועל הנשיא להעביר את המנדט ישירות לכנסת”.

בכירים בימינה ניסו החל מאמש לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו להמליץ על נפתלי בנט כמועמד לראשות הממשלה – אך הוא סירב.

גורם המעורב במו״מ סיפר: ”היו מגעים מתקדמים עם בנט להמלצה של כל גוש הימין עליו אצל הנשיא. סוכם כי ההמלצה תינתן תמורת התחייבות שלו להקים ממשלת ימין במהלך תקופת המנדט.

”בתחילה בנט הסכים, אך חזר בו אתמול וסרב אפילו להפקיד מכתב (שסוכם שלא יפורסם פומבית), שיכלול התחייבות אישית להקמת ממשלת ימין שתוביל ותקדם את ערכי הימין בדיוק כפי שהתחייב לפני הבחירות. הדעה הרווחת במערכת הפוליטית כיום, מימין ומשמאל, שבנט מתעתע בכולם ומשחק על כל המגרש ולא ניתן להאמין לאף מילה שיוצאת מפיו”.

בכירים בימינה, שמתכוונים להקים ממשלה עם לפיד, נדהמו מהחלטת ‘גוש נתניהו’ ואמרו ל’ישראל היום’: “נתניהו נתן את המנדט ללפיד. זה לא ייאמן”.

לפי  ההמלצות לנשיא, על יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד המליצו 56 חברי כנסת – יש עתיד, ישראל ביתנו, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, מרצ, וגם הרשימה המשותפת, שהחליטה להמליץ על לפיד לאחר שתע״ל וחדש תמכו, בל”ד התנגדו – וזה עבר ברוב חברי הסיעה.

על יו”ר ימינה ח”כ נפתלי בנט המליצו שבעה חברי כנסת (ימינה).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות