‘גוש נתניהו’ ביקש להחזיר המנדט לכנסת; המשותפת המליצה על לפיד

הליכוד, החרדים והציונות הדתית ביקשו מהנשיא להחזיר את המנדט לכנסת: "העברה לכנסת תגדיל מאוד את הסיכוי להקמת ממשלה תוך זמן קצר" • 'גוש החרם' המליץ כולו על לפיד • אחרי מחלוקת חריפה ברשימה המשותפת - הם המליצו על לפיד
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשפ"א / 05.05.2021 14:23

לאחר שנתניהו נכשל: מפלגות הליכוד, יהדות התורה, ש”ס והציונות הדתית ביקשו בצהריים (רביעי) מנשיא המדינה ראובן ריבלין להעביר את המנדט לכנסת.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

לפי הליכוד, ההחלטה הגיעה לאחר שבנט סירב להתחייב בפניהם שהוא יקים ממשלת ימין והתעקש להמשיך במו״מ להקמת ממשלת שמאל.

הליכוד קרא “לנפתלי בנט, לאיילת שקד ולכלל חברי ‘ימינה’ לעמוד בהתחייבותם בבחירות שלא ללכת לממשלה על לפיד ושאר מפלגות השמאל. הליכוד משוכנע שברגע שבנט ושקד יתחייבו להיות חלק מגוש הימין, ניתן יהיה להבטיח רוב בכנסת לממשלת ימין”.

במכתב לריבלין כתבו נציגי גוש תומכי נתניהו: ״במענה לפנייתך בעניין שבנידון, נבקש להודיעך שאנו סבורים כי במצב הדברים הנוכחי, אין היתכנות להקמת ממשלה במהלך התקופה של הטלת מנדט נוסף. על כן אנו סבורים שנכון להעביר את ההכרעה לכנסת.

“עמדתנו זו באה גם בהמשך לעמדה שהוצגה על ידך טרם הטלת המנדט הראשון לפיה הדבר הנכון לעשות הוא להעביר את המנדט לכנסת. הנסיבות בעניין זה לא השתנו. העברה לכנסת תגדיל מאוד את הסיכוי להקמת ממשלה תוך זמן קצר בדרך שתמנע בחירות. בכך ייחסך פרק זמן נוסף של חוסר וודאות למדינת ישראל”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הבוקר  עם יו”ר ימינה נפתלי בנט ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד. שניהם ביקשו מהנשיא לקבל לעצמם את המנדט. הפגישות נערכו עם כל אחד מהם בנפרד.

תקווה חדשה של גדעון סער, שבפעם הקודמת לא המליצה על אף מועמד, הודיעה כי היא ממליצה על לפיד. גם יתר סיעות ‘גוש החרם’  הודיעו לנשיא כי הן מבקשות שיעניק את המנדט ללפיד.

בנט היה היחיד שהמליץ על עצמו.

בתוך הרשימה המשותפת היו חילוקי דעות משמעותיים סביב ההמלצה על מועמד לראשות הממשלה. חברי הרשימה קיימו ישיבת סיעה בכנסת שהופסקה באמצע לאחר שלא הגיעו להסכמות.

בעוד שסאמי אבו שחאדה מבל”ד ועאידה תומא-סלימאן מחד”ש התנגדו בתוקף להמלצה על מועמד כלשהו, עודה מחד”ש וטיבי מתע”ל רצו להמליץ על לפיד, בתנאי שיהיה ראש ממשלה ראשון ברוטציה.

לבסוף המשותפת החליטה להמליץ על לפיד, לאחר שתע״ל וחד”ש תמכו, בל”ד התנגדו – וההמלצה עברה ברוב חברי הסיעה.

מפלגת רע”מ לא המליצה לנשיא על אף מועמד לראשות הממשלה: “נשתף פעולה עם מי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות