מי ירכיב את הממשלה? הנשיא ריבלין נועד עם יאיר לפיד ובנט

ריבלין פועל להעברת המנדט למועמד אחר: קיים פגישה עם לפיד • הודעת בית הנשיא: "הנשיא יקבל את עמדתן של כל הסיעות" • גדעון סער תומך בלפיד • סמוטריץ': "תרימו את הראש! שום דבר עוד לא נסגר" • ח"כ אבי מעוז: "הנשיא חייב לשדר את הפגישות עם בנט ולפיד בשידור חי"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשפ"א / 05.05.2021 09:51

אחרי שנתניהו הודיע לנשיא המדינה אמש בחצות כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה: הבוקר (רביעי) הודיע הנשיא ריבלין כי במסגרת ההתייעצויות לקראת ההחלטה על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא יוועד כבר הבוקר עם שני המועמדים המובילים – לפיד ובנט.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל עדיין במקום סגור צריכים מסכה. זוכרים?

את הפגישה הראשונה קיים הנשיא עם יאיר לפיד. יו”ר יש עתיד שב על בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. לאחר הפגישה אמר: “נעשה הכל כדי להקים ממשלת אחדות ישראלית”.

בהמשך נפגש הנשיא עם יו”ר ימינה. בפגישה הבהיר בנט כי הוא עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות ולשיקול דעתו של הנשיא.

מנכ”ל בית הנשיא הראל טובי פנה אל ראשי הסיעות שבכנסת:  “על פי סעיף 9 לחוק יסוד: הממשלה, מתכוון נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לקבל את החלטתו בדבר המשך תהליך הרכבת הממשלה.

“בהתאם לאמור בסעיף זה, שוקל נשיא המדינה לזמן בפניו את חברי הכנסת האחרים, המועמדים לתפקיד הרכבת הממשלה, וכן לקבל את עמדתן של כל הסיעות, ככל שיהיו מעוניינות בכך.

“לפיכך, במידה וסיעתך מעוניינת להציג את עמדתה בפני נשיא המדינה בטרם יקבל את החלטתו לפי סעיף 9, הנך מתבקש להעביר באמצעות הח״מ את עמדת הסיעה בכתב, לכל המאוחר עד השעה 14:00. ככל שיעלה הצורך בבירורים נוספים, ישקול הנשיא את זימון נציגי סיעתך להצגת עמדתם בפניו, כל זאת על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק.”

ח”כ אבי מעוז, יו”ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, קרא הבוקר לנשיא שלא לנהל את ההתייעצויות בנושא הקמת הממשלה במחשכים.

“הפגישות של הנשיא עם בנט ולפיד חייבות להיות בשידור חי, כמו שהנשיא אמר, הדיונים על הרכבת הממשלה חייבים להיות שקופים לציבור. אוי לנו אם המגעים ינוהלו במחשכים והרחק מעיני הציבור, מצפים שהנשיא יעמוד בדבריו הוא”.

גם הליכוד קרא לנשיא המדינה ריבלין לנהל את הפגישות עם יאיר לפיד ונפתלי בנט בשקיפות מלאה ומול המצלמות, כפי שנהג לעשות עד כה.

בתוך כך, יו”ר ימינה נפתלי בנט עושה מאמצים אחרונים לקבל לידיו את המנדט להרכבת הממשלה, אך ספק גדול אם זה יצליח.

גדעון סער החליט להמליץ על יאיר לפיד להרכבת הממשלה.

בעיתון ‘ישראל היום’ דווח, כי בבית הנשיא אמרו לגורמים פוליטיים ששוחחו איתם כי “גוש אחד כבר ניסה”, ועל כן גם אם בנט יביא 59 ממליצים ההערכה במערכת הפוליטית כי הנשיא יעביר את המנדט ללפיד או לכנסת – עם סיכוי גדול יותר להעברתו ללפיד.

גורם בכיר בבית הנשיא אמר כי ראובן ריבלין יפעל על מנת לקבל החלטה בהקדם האפשרי.

במערכת הפוליטית הגיבו לפקיעת המנדט של נתניהו.

סמוטריץ’ צייץ בלילה: “אחיי למחנה הלאומי, תרימו את הראש! שום דבר עוד לא נסגר. אנחנו עוד רחוקים מלהפסיד בקרב הזה, ובע”ה עוד נצליח גם בו. אבל מה שחשוב זה שמה שלא יהיה נישאר חזקים ומאוחדים, זקופי קומה ובטוחים בצדקת דרכנו, ובעזרת השם במערכה הכללית וודאי ננצח. כי האמת איתנו ובסוף האמת מנצחת. אוהב אתכם!”

הבוקר  הגיב סמוטריץ’ לאפשרות שעלתה לאחרונה כי יצטרף לממשלת בנט-לפיד ודחה אותה על הסף. “בוקר טוב לכל חובבי הקונספירציות. כן, אין ספק שאתמוך בממשלת איבתיסאם מרעאנה, יאיר גולן, וליברמן… אם זה לא היה מביך זה היה מצחיק. תרגיעו כבר עם הקשקושים. (ואם זה לא היה מספיק ברור: לא יקרה!). אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי לסכל ממשלת שמאל ולהקים ממשלת ימין ובעזרת השם נצליח בכך”.

ח”כ מיקי זוהר צייץ גם הוא וכתב: “לכל הצוהלים לרגל החזרת המנדט: אנחנו לא חוששים, גם לא מדרך ארוכה. בנט, סער או סמוטריץ׳ עדיין יכולים להביא להקמת ממשלת ימין בפעולה רציונלית אחת. הם יבינו במוקדם (ואני מקווה שלא במאוחר) שיתר האלטרנטיבות יביאו עליהם חורבן פוליטי ונזק ציבורי בלתי הפיך. עם ישראל לא יבחר שוב בתליינים”.

בריאיון לאריה גולן ברשת ב’ אמר הבוקר מנסור עבאס: “לפיד צריך גם אותנו וגם את בנט. הוא כרגע לא הגיע להסכמות. מקווה שבשלב הבא כן תהיה אופציה להקים ממשלה. ברור לכולם שאם תקום ממשלה גם ימינה וגם רע”ם צריכות להיות באותו צד, ככה המספרים אומרים, אבל זה לא קשור להסכמה. אף אחד לא מחליט בשבילי אני אחליט ברגע שהתנאים יבשלו לזה. אני אמרתי לכל מועמד: רע”ם לא תהיה חלק מתהליך ההקמה, היא תהיה הסיומת. מי שרע”ם תשלים את מניין המנדטים הדרוש ויקבל את דרישות רע”ם – אנחנו נהיה שם.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות