נפתלי בנט סיכל ממשלת ימין: נתניהו החזיר את המנדט לנשיא

לאחר 28 ימים - נתניהו החזיר המנדט: "בנט סירב להתחייב לימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות ח"כים נוספים" • בבוקר צפוי בית הנשיא לפנות לסיעות, לקראת ההחלטה למי להעביר המנדט • ב'גוש החרם' מעריכים: אחרי שלפיד יקבל המנדט נצליח להקים ממשלה
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשפ"א / 05.05.2021 00:17

המנדט שהעניק נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לראש הממשלה בנימין נתניהו, להרכיב ממשלה פקע הלילה (רביעי) בחצות.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל עדיין במקום סגור צריכים מסכה. זוכרים?

מהליכוד נמסר:  “עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא”.

מבית הנשיא נמסר: “התקופה בת 28 הימים הקבועה בחוק יסוד: הממשלה, אשר עמדה לרשות ראש הממשלה ח״כ בנימין נתניהו להרכבת ממשלה – תמה בחצות.
זמן קצר לפני חצות, הודיע נתניהו לבית הנשיא כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה ועל כן הוא מחזיר את המנדט אל הנשיא.

מחר במהלך הבוקר יעמוד בית הנשיא בקשר עם הסיעות באשר להמשך תהליך הרכבת הממשלה”.

עתה, עם פקיעת המנדט עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים: להטיל את הרכבת הממשלה על ח”כ אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה ולהעניק לו  28 ימים להרכבת הממשלה – או להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

במידה שהמנדט יחזור לכנסת, תתחיל תקופה בת 21 יום שבמהלכה יוכל כל חבר כנסת לאסוף 21 ממליצים שיבקשו להטיל עליו את הרכבת הממשלה. חבר כנסת שיגיש לנשיא 61 חתימות יקבל את תפקיד הרכבת הממשלה ויוכל להשלים את ההרכבה בתוך 14 יום.

אם אף אחד מחברי הכנסת לא יגיש 61 חתימות בתקופה זו, או שחבר הכנסת שקיבל 61 חתימות לא יצליח להרכיב ממשלה, תצא ישראל למערכת בחירות בתך 90 יום.

אלא שבתוך ‘גוש החרם’ שוררת אופטימיות רבה, והערכה היא כי מרגע שהנשיא יעביר את המנדט ליאיר לפיד, לא ייקח זמן רב מדי לגבש ממשלת שמאל.

קווי היסוד מונחים על השולחן, הסכמות על נושאים כמו העברת תקציב והשארת סטטוס קוו די הוסכמו, ומה שנשאר יהיה לדון עליו הוא חלוקת התיקים לפרטי פרטים.

לפי ‘ישראל היום’, ברור כי לפיד יהיה שר החוץ וראש הממשלה החליפי, בני גנץ יישאר בביטחון, אביגדור ליברמן יקבל את משרד האוצר – ושאר ענייני התיקים, וגם מנגנון העבודה הפריטטי, יסוכמו בשיחות שלאחר קבלת המנדט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להזכירכם אחי ורעי שמרן הרב שטיינמן זצוק''ל קילל לפיד המקולל זה ימח שמו וזכרו. אמןןןןןן
    05/05/2021 02:02
    יודי 1
  1. להזכירכם אחי ורעי שמרן הרב שטיינמן זצוק”ל קילל לפיד המקולל זה ימח שמו וזכרו. אמןןןןןן