הרב חיים דרוקמן: “בנט צריך להגיד שהוא לא יקים ממשלת שמאל”

זקן רבני הציונות הדתית סיפר בראיון ליאיר שרקי על מפגש שלו עם יו"ר רע"ם: "שוחחנו על העמדות שלו והוא עשה רושם חיובי, אבל ממשלת ישראל חייבת להיבנות על ידי עם ישראל. הסיעה של עבאס תומכת טרור" • על ממשלת שמאל בראשות בנט: "הם יהרסו הכל, כל אחד במשרד שלו יהרוס"
חרדים 10
כ"ב אייר התשפ"א / 04.05.2021 20:32

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, סיפר בראיון מיוחד שהעניק היום (שלישי) ליאיר שרקי מחדשות 12 על הפגישה שקיים עם יו”ר רע”ם, מנסור עבאס, על השיחות עם ראש הממשלה שביקש לשכנע את סמוטריץ’ לתמוך בממשלה שנשענת על רע”ם – וגם מה הוא חושב שממשלה עם מפלגות השמאל תחולל לעם ישראל..

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל עדיין במקום סגור צריכים מסכה. זוכרים?

על המפגש שלו עם יו”ר רע”ם: “אני לא יכול לזכור מי בדיוק היה השדכן ששאל אותי אם אני מוכן לקבל אותו. אמרתי לו: ‘ודאי, אני מוכן לקבל כל אדם’ והוא היה אצלי. שוחחנו קצת על העמדות שלו, על מה הוא רוצה בכנסת, דברים כלליים, ניסיתי קצת לרדת לפרטים אבל התשובות היו כלליות”.

אלא שהרב דרוקמן הבהיר כי גם לאחר הפגישה הוא סבור שלא ניתן להקים ממשלה שתישען על רע”ם: “מבחינת האדם, כפי שדיבר פה, הוא עצמו עשה לי רושם חיובי. מי שהביא אותו ודאי קשר את זה לעניין של הממשלה, אבל לעניות דעתי, ממשלת ישראל חייבת להיבנות על ידי עם ישראל, לא מדובר פה על כנסת שכל האזרחים יש להם נציגות ודואגים לענייניהם, אבל מי ששולט, הממשלה, זה עם ישראל”.

הרב דרוקמן נימק: “אתמול ראיתי עד כמה זה נכון. חבר אחר מסיעתו (-רע”ם) היה נגד גינוי הפיגוע בצומת תפוח ואמר שזו ‘מלחמה נגד הכיבוש, אנחנו שייכים לעם הפלסטיני’. אז מה, ממשלת ישראל תקום עם תמיכה של תומכי טרור? היעלה על הדעת דבר כזה?”

בהמשך קרא הרב דרוקמן ליו”ר ימינה, נפתלי בנט, להצהיר שלא יקים ממשלת שמאל: “אני מאוד מעריך ומוקיר וגם אוהב את נפתלי בנט. הוא צריך להגיד באופן חד משמעי – ‘אני לא מקים ממשלת שמאל’ שתהרוס הרבה מאוד”.

לדברי הרב, אין זה משנה שאיש ימין כמו בנט יהיה ראש הממשלה: “כל אחד במשרד שלו יהרוס את המשפט, את החינוך ואת ההתיישבות. גם אם בנט הוא ראש ממשלה, הוא לא כל השרים. אמרתי את זה לאחדים מאנשי ימינה. הם רק אמרו ‘אבל לא בטוח שתהיה ממשלה אחרת'”.

במהלך הריאיון התייחס גם לשיחותיו עם נתניהו, שהתקשר אליו כדי שילחץ על יו”ר הציונות הדתית: “אני לא יכול להגיד כמה פעמים הוא התקשר, אבל התקשרו… לא הוא לבד. אמרתי לו לא על ממשלה כזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות