ימינה ותקווה חדשה הצביעו בעד קידום מהיר של ‘חוקים ימניים’

הוועדה המסדרת העניקה 'פטור מחובת הנחה' להצעת חוק 'הסדרת ההתיישבות הצעירה' לאחר שנציגי ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו תמכו • 'פטור' אושר גם לחוק 'פסקת ההתגברות' • עימותים בוועדה בין נציגי הליכוד לאלקין: "מדינה שלמה על האגו שלך, בושה לראות ההתנהלות שלך"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשפ"א / 04.05.2021 18:53

שעות לפני תום המנדט של בנימין נתניהו: הוועדה המסדרת, בראשותו של ח”כ מיקי זוהר, אישרה הערב (שלישי) ‘פטור מחובת הנחה’ לחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. זאת  לאחר שנציגי ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו בוועדה הצביעו בעד.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל עדיין במקום סגור צריכים מסכה. זוכרים?

16 מחברי הוועדה תמכו במתן הפטור ו-13 התנגדו.

האישור יאפשר את הבאת החוק להצבעה בכנסת בקריאה טרומית כבר מחר.

גם הצעת חוק פסקת ההתגברות קיבלה ‘פטור’ ברוב של 17 בעד, ו-15 נגד. משמעות החוק שהכנסת תוכל להחליט מראש שחוק כלשהו לא יהיה כפוף לביקורת שיפוטית או שהכנסת תוכל, בדיעבד, במקרה שבית המשפט העליון יקבע שחוק מסוים אינו חוקתי, לחוקק אותו מחדש למרות שהוא אינו חוקתי.

הוועדה המסדרת אישרה הערב, בתמיכת ימינה ותקווה חדשה, את הצעת חוק התובע הכללי המפצלת את תפקידי היועץ המשפטי לממשלה. ההצעה עברה ברוב של 18 בעד, 15 נגד. ישראל ביתנו ורע”מ היו נגד.

הדיון בוועדה המסדרת יצא להפסקה לפני ההצבעה על חוק הבחירה הישירה, לאחר שהח”כים המוסלמים יצאו לשבירת צום הרמדאן.

יו”ר הוועדה אמר: “לא בטוח שתהיה הצבעה כעת בהצעת החוק לבחירה ישירה, בשל הצורך בהפסקה שביקשו הח”כים המוסלמים בשל הרמדאן וגם כי אני מבקש לוודא שאני משיג רוב”.

לפי שעה, רע”מ הודיעה כי תצביע בוועדה המסדרת נגד הבקשה ל’פטור’ לחוק הבחירה הישירה.

בעקבות כך הודיע יו”ר הוועדה המסדרת, ח”כ מיקי זוהר, כי לא יעלה להצבעה הערב את חוק הבחירה הישירה ואת החוק לביטול ממשלת החילופים, לאחר שלא הושג לכך רוב בוועדה.

עם פתיחת דיוני הוועדה המסדרת כדי לדון בהצעת יו”ר הוועדה להעניק ‘פטור מחובת הנחה’ לשורת הצעות חוק של הימין, ובהן חוק בחירה ישרה לראשות הממשלה וחוק הסדרת ההתיישבות הצעירה – החלו העימותים בוועדה.

בפתח הדיון אמר זוהר: “לכנסת ישראל ה-24 הגיעו 65 חכים שהצהירו תחת כל עץ רענן שהם תומכים באידיאולוגיה ימנית. גם בכנסת הקודמת ניסו להעביר חוקים ימניים אבל יש מי שלא אפשר”.

ח”כ זאב אלקין הגיב בקריאת ביניים: “קוראים לו בנימין נתניהו”.

ח”כ גלית דיסטאל-אטבריאן מהליכוד השיבה לאלקין: “נשף המסכות הוא שלך. מדינה שלמה על האגו שלך”.

ח”כ אופיר כץ מהליכוד: “מאז שח”כ אלקין עזב את הליכוד, הוא לא מפסיק לזלזל. אתה ידוע כאיש שחמט, אבל אני מציע לך לצפות במשחקי כדורגל: שחקן שמבקיע גול לקבוצה בה גדל, הוא לא חוגג על חשבון מה שהיה פעם הבית שלו. בושה לראות את ההתנהלות שלך. אתה לא חייב להגחיך”.

ח”כ זאב אלקין: “לא אמרתי ולא תשמעו ממני גינויים וגידופים כלפי הליכוד. זו תנועה שהיתה לי בית למשך הרבה שנים. אני אוהב ומעריך את פעיליה. יש לי מחלוקת עם יו”ר התנועה ואמשיך לתת לכך ביטוי”.

ח”כ זוהר: “מי שיבוא ויספר שכל האידיאולוגיה שלו היא רק לא ביבי, שעשה לא מעט למען מדינת ישראל, ועדיין יש כמה אנשים שבוחרים לערבב את העניינים האישיים עם נתניהו, הציבור ישפוט אותו על זה ויראה לו את הדרך החוצה”.

ח”כ מאיר כהן מיש עתיד: “לא ראיתי כאן חוקים שעוסקים בדברים בוערים. מילא הייתם מכניסים חוקים שמסייעים לנכי צה”ל. חבל. זאת התגרות”.

ח”כ זאב אלקין אמר על הצעת חוק ההתגברות: “מבחינה עקרונית תומכים ברעיון פסקת התגברות. נוסח החוק שמונח כאן אינו נכון ויש לנו הסתייגויות, אך קידום הרעיון הוא נכון, ולכן נתמוך בו והמשך תמיכתנו תלוי בשינויים שיעשו בו”.

מפלגת הציונות הדתית בירכה על אישור הפטור מחובת הנחה לחוק ההתיישבות הצעירה: “גאים בח״כ אורית סטרוק שיזמה ומובילה את קידום החוק. זהו צעד ראשון וחשוב מאוד שיוביל לסיום העוול של עשרות אלפי מתיישבות ומתיישבים.

“אנו קוראים לכל מפלגות הימין לשים בצד את האגו והשנאות האישיות ולהתאחד על בסיס אותם ערכים שהובילו לתמיכה המשותפת בחוק ולהקים ממשלת ימין הומוגנית ומתפקדת שתעשה רק טוב לעם ישראל ולערכי הימין. המתווה קיים. זה אפשרי”.

ח”כ אבי מעוז אמר בדיון על חוק ההתיישבות הצעירה: “רגע מרגש – פעלתי רבות כמנכ”ל משרד השיכון להקצות כספים ולקדם את כל היישובים האלו, זה נעשה בסמכות וברשות של הממשלות לדורותיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות