הצ’ק ליסט לבניית היררכיה, שתעזור לאתר שלכם לככב בתוצאות בגוגל:
אחד השלבים המשמעותיים בתהליך בניית האתר, הוא שלב תכנון של היררכיה שלו. אל תמעיטו מערכו של השלב הזה, שכן למבנה האתר תהיה השפעה רבה על הקידום שלו – בניית היררכיה לא נכונה תפריע לסורקים של גוגל לגשת לעמודי האתר, ובסופו של דבר, למנוע ממנו להגיע לתוצאות.
במדריך זה נסביר לכם איך לבנות היררכיה שתשרת את האתר שלכם נאמנה:
תכננו היררכיה לפני בניית האתר
בעת בניית אתרים, עוד לפני תחילת תהליך הבנייה והפיתוח, יש ליצור תוכנית של איך רוצים שהאתר יראה. מהו סדר העמודים, מי יוביל לאן ועוד. תכנון מקדים יחסוך לכם זמן בהמשך תהליך הבניה, יעזור למנוע תקלות לא רצויות במהלך הדרך, יבטיח ששום דבר לא יתפספס, ושהכל יהיה מוגדר כהלכה.
את השרטוט תוכלו לעשות בשיטות הישנות והטובות של שרטוט על גבי נייר או בניית מצגת ב- Power Point, או להתנסות באחד מהכלים הייעודים שקיימים ברחבי הרשת אשר מסייעים לייצר תכניות היררכיה, כמו GlooMaps, creately.com, Visio מבית מייקרוסופט, ועוד.
שמירה על סדר הגיוני
אופן בניית ההיררכיות היותר נפוץ היום, הוא של מעין פירמידה מתרחבת – דף הבית יהיה תמיד העליון, מתחתיו עמודי השירות/קטגוריות ראשיות, ומתחת לעמודים אלו ייכנסו תתי עמודים שיהיו קשורים אליהם. דוגמא לנתיב היררכי נכון: דף הבית> שירותי שיווק דיגיטלי> ניהול מדיה חברתית > עמודי פייסבוק.
מנועי החיפוש עושים שימוש בהיררכיה של האתר כדי להבין את החשיבות של כל עמוד, כך ששמירה על סדר עמודים הגיוני ותקין כבר תעזור לאתר שלכם לקבל כוח בגוגל. מעבר לכך – היררכיה מסודרת תקל גם על המשתמשים להתמצא ברחבי האתר.
הגדירו שלא יידרשו יותר מ-3 קליקים כדי להגיע לעמוד
כשאנו מתחילים בתהליך, אנו קודם כל נותנים מרחב מחשבה ותכנון לנושא ה-UX/UI.
למשל בדוגמא זו, חשוב לדאוג לכך שהמבנה ההיררכי לא ידרוש יותר מדי קליקים כדי להגיע מעמוד הבית לעמוד פנימי – יותר מדי קליקים כדי להגיע אל עמוד יתורגמו לחוויות משתמש לא טובה, ובסופו של דבר יהיו עלולים להשפיע לרעה על ה- SEO. ההמלצה היותר טובה היא להגדיר מבנה שבו יידרשו לא יותר מ-3 קליקים, כדי להגיע מעמוד הבית לעמודים האחרים באתר.
אתרים בעלי עומק סריקה נרחב של יותר מ-3 קליקים מעמוד הבית, יקשו גם על הגולשים וגם על הסורקים של גוגל להגיע לאותם עמודים ש”קבורים” עמוק באתר, ולרוב, הסורקים לא נכנסים יותר מדי לעומר האתר.
הקפידו על מבנה פשוט ומתומצת
השתדלו להימנע ככל הניתן ממבנה היררכי עמוס, בעל יותר מדי קטגוריות. וודאו שיש מסלול ניווט פשוט וברור עבור המשתמשים, ועל אחת כמה וכמה אם האתר שלכם מיועד להיות אתר גדול ובעל הרבה עמודים ומידע.
נסו להקל על הגולשים להגיע אל העמוד או המידע שהם מחפשים, עם ניווט אתר פשוט ככל הניתן.