הלם ברחבי העולם מהאסון במירון: “הלב נשבר, עצב עמוק על האובדן”

ראשי מדינות ושרי חוץ מכל רחבי העולם פרסמו הודעות בתגובה לאסון במירון - בו נהרגו 44 חוגגים בהיללות הרשב"י • "חדשות נוראיות מהר מירון שבישראל. אנו עצובים מאוד מאובדן החיים"
נתן פרל
י"ח אייר התשפ"א / 30.04.2021 12:22

מנהיגים ושרי חוץ מאירופה מגיבים בזעזוע ל’אסון  מירון’ בו נהרגו 44 חוגגים בהילולת הרשב”י.

גם כלי תקשורת בינלאומיים סיקרו את האסון בהר מירון.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’ונסון כתב בחשבון הטוויטר שלו: “צפיתי בתמונות הקשות מחגיגות ל”ג בעומר בישראל. המחשבות שלי עם העם הישראלי ועם אלו שאיבדו את יקיריהם בטרגדיה”.

לשכתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסמה הודעה בה נאמר: “רוסיה משתתפת בצערו של העם בישראל. הנשיא מוסר תמיכה למשפחות וחברי הקורבנות, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים”.

הייקו מאס, שר החוץ הגרמני, כתב: “החדשות שהגיעו אלינו הבוקר על הטרגדיה בל”ג בעומר בהר מירון בישראל מזעזעות. תנחומינו למשפחות הקרבנות”.

סוזאן וואסום-ריינר, שגרירת גרמניה בישראל: “אני מתעוררת לחדשות קשות על הטרגדיה שהתרחשה בל”ג בעומר. ליבי נשבר למשמע הדיווחים על ההרוגים והפצועים. אינני מצליחה למצוא את המילים נוכח טרגדיה כה קשה. מחשבותי וליבי עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן”.

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה כתב בטוויטר: “חדשות נוראיות מהר מירון שבישראל. אנו עצובים מאוד מאובדן החיים שנגרם כתוצאה ממחיצה בהתכנסות דתית. לבי יוצא אל משפחות הקורבנות. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. אוקראינה עומדת לצד ישראל בשעה האפלה הזו”.

האיחוד האירופי פרסם הודעה רשמית בעקבות האסון במירון. “האיחוד מביע תנחומים עמוקים למשפחות וחברי הקורבנות ולעם ישראל ומעביר את תפילותיו להחלמה מהירה לפצועים”, נמסר בהודעה.

דובר האיחוד האירופי: “אנו מוסרים את תנחומינו העמוקים למשפחות וליקיריהם של הקורבנות ולעם ישראל. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים באירוע”.

ניל וויגן, שגריר בריטניה בישראל, אמר כי הוא נעצב מאוד לשמוע על האסון: “מחשבותיי עם המשפחות והקרובים של אלה שאיבדו את חייהם. יהי זכרם ברוך”.

שר החוץ של הודו, ס. ג’אישאנקר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “הצטערתי מאוד לשמוע על הטרגדיה בהר מירון בישראל במהלך חגיגות ל”ג בעומר. אני שולח את תנחומיי ומאחל החלמה מהירה לפצועים”.

ממשרד החוץ האוסטרי: “אנו בהלם ועצובים מאוד מהמאורע הקשה בהר מירון בישראל. ליבנו יוצא אל תושבי ישראל ולמשפחות ויקיריהם של הקורבנות. אנו מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים”.

אן דורטה ריגלסן, שגרירת דנמרק בישראל: “ליבי יוצא אל כל הקורבנות של הטרגדיה הנוראית שהתרחשה בחגיגות ל”ג בעומר בהר מירון. אני שולח את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהן ומאחלת בריאות לכל הפצועים”.

היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, ג’ק סאליבן, שלח את תנחומיו לישראל: “ליבנו עם ישראל בעקבות הטרגדיה האיומה בהר מירון. אנו מנחמים את המשפחות והחברים שאיבדו את יקריהם באסון זה, ומאחלים החלמה מלאה ומהירה לנפגעים”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות