אסון מחריד במירון: 45 הרוגים ו-112 פצועים מהצפיפות בהדלקה

בזמן שאלפים חגגו בהדלקה במתחם תולדות אהרן - לצד אחת הטריבונות נוצר דוחק ו-45 נמחצו למוות • כוחות הצלה העניקו טיפול ליותר מ-100 פצועים מחבלות ופציעות • מסוקים של חיל האוויר הוזעקו לפינוי פצועים • כל האוטובוסים והרכבות שהיו בדרך למירון הוחזרו הביתה • דיווח נרחב
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"א / 30.04.2021 01:15

האסון האזרחי הגדול ביותר בישראל מאז קום המדינה התרחש הלילה (ליל שישי), במהלך ההדלקה של תולדות אהרן לכבוד הילולת הרשב”י במירון, בשל דוחק קיצוני.

הגיע הזמן להתעורר: לחלום שלכם יש בית – והוא עומד להתגשם. איך?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

כ-150 חוגגים נמחצו בדוחק הנורא, ובאסון הנורא נהרגו 45 בני אדם.

חובשים ופראמדיקים של מד”א ואיחוד הצלה העניקו במקום טיפול רפואי לעשרות פצועים ברמות שונות, בהם קשה.

לזירה הוזנקו 6 מסוקים, בהם של חיל האוויר, שפינו פצועים לבתי חולים. בנוסף, אמבולנסים של מד”א שמפנים פצועים לבתי חולים זיו ולגליל בנהריה.

מדובר צה”ל נמסר: לפני זמן קצר הוקפצו לוחמי חטיבת החילוץ והוזנקו מסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669 לסייע בהר מירון.

צילום: חן יסניץ , תיעוד מבצעי מד”א

דובר מד”א, זכי הלר מסר הלילה:

חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ל-150 נפגעים, ופינו לבתי החולים:

• 6 נפגעים במצב אנוש

• 18 במצב קשה

• 8 בינוני

• 80 במצב קל.

בשטח נותרו נפגעים שלא ניתן היה להציל.

הנפגעים פונו לבתי החולים:

זיו בצפת – 54 נפגעים, בהם: 6 במצב אנוש, 13 קשה, 4 בינוני, 31 קל.

לפוריה – 25 נפגעים, בהם: 2 בינוני, 23 קל .

לגליל בנהריה 26 נפגעים, בהם: 1 בינוני, 25 קל.

לרמב”ם – 5 נפגעים, בהם: 4 קשה , 1 בינוני.

להדסה עין כרם – 1 קשה.

לבית חולים העמק – 1 קל.

יהודה גוטליב, חובש איחוד הצלה שנתקל בקריסה והזעיק את הכוחות, סיפר: “הייתי באבטחה במקום ונתקלתי בקריסה של עשרות איש שנפלו האחד על השני. חלקם נרמסו ואיבדו את הכרתם. ביקשתי מיידי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום כוחות נוספים ודיווחתי כי יש צורך בסיוע רפואי דחוף לעשרות נפגעים”.

לייזר היימן, סמנכ”ל מטה מתנדבים איחוד הצלה: “מדובר באירוע קשה מאוד שלא חוויתי מאז שנת 2000 כשנכנסתי לתחום של הצלת חיי אדם”.

 

דב מייזל, סמנכ”ל מבצעים של איחוד הצלה: “עקב אופי האירוע צוותי חוס”ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה שנתקלו בזירה הקשה”.

אלי פולק\ מנכ”ל איחוד הצלה שהגיע אף הוא לזירה: “מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לכמאה נפגעים במצבים שונים – חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת, רמב”ם בחיפה, וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה”.

יוסף חיים בן ציון, חובש איחוד הצלה שהשתתף בפעולות ההחייאה: “מדובר במספר נפגעים אנוש ומספר רב של נפגעים בינוני וקל. רופאים פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה משתתפים בהחייאה ומעניקים סיוע לפצועים”.

מנכ”ל זק”א-ישראל חזי שבקס: “כלל הפצועים פונו מהשטח. ההרוגים נמצאים במקום. הייתי בהרבה אירועים קשים, אך אירוע מזעזע כמו היום לא ראיתי מעולם. כל מי שהיה איתי בשטח פרץ בבכי”.

אביגיל ביר מאיחוד הצלה מספרת על זירת האירוע הקשה ועל פינוי נפגע בן 17, תוך החייאה

איתי מיחידת החילוץ מבואות חרמון סיפר: “מראות לא פשוטים. המקום נראה כמו זירת הרס, נראה שזזו שם מעקות. לא יודע להגיד אם הייתה קריסה או לא, הדוחק עשה שם עבודה לא טובה. נותר לנו רק לעזור לפנות את הפצועים ולחפש לכודים. כל שנה אנחנו בכוננות לדבר הזה, אין ספק שכמו באירועים שראינו בחו”ל – זה אירוע חמור וצריך לדאוג שלא יקרה שוב בעתיד”.

עשרות אלפי החוגגים בהר מפונים ממנו בסיוע כוחות משטרה ומתנדבים – וכל הדרכים להר מירון נחסמו.

בעקבות האסון  ומחשש לשלום הציבור מפקד מחוז הצפון במשטרה הורה על עצירה מוחלטת של התחבורה ואיסור כניסה להר מירון.

גם השאטלים הפסיקו את פעילותם עד לקבלת אישור ממשטרת ישראל.

להר ימשיכו לעלות אוטובוסים ריקים לטובת הורדת נוסעים.

המשטרה קראה לציבור הנמצא על ההר להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים. ”אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים”.

דובר המשטרה תנ”צ אלי לוי: ”האירוע הקשה נחקר, המפכ”ל בזירה, כרגע אין לנו פרטים נוספים, החקירה בראשיתה ועדיין לא ברור מה הביא לאירוע הזה”.

הדובר הוסיף: ”אנחנו מפנים את הצירים לטובת כוחות ההצלה. כל האנשים שעדיין על ההר חייבים להתפנות באוטובוסים. כרגע אנו מרוכזים בהצלת חיים ומאוחר יותר נעדכן לגבי החקירה”.

ממשרד התחבורה נמסר, כי בעקבות האסון והחלטת משטרת ישראל – כל האוטובוסים והרכבות שבדרך למירון שבים לנקודות היציאה.

מהמשרד מסרו עוד: “בעקבות האסון והחלטת המשטרה לסיים את האירוע באופן מיידי, אנו נערכים לשנע מאות אוטובוסים ומספר רכבות חירום המיועדות ללמעלה מ-1,000 נוסעים כל אחת, להחזרת משתתפי ההילולה לבתיהם.

“מדובר בהיערכות לוגיסטית מורכבת ונדרשת סבלנות מהנוסעים”.

סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר בתום הערכת מצב בחפ”ק משקד התחבורה בהר מירון: “משרד התחבורה מעמיד את את מערך הרכבות ואוטובוסי החירום בכדי להוריד את כלל ההמונים מהר, כרגע ישנם צירים סגורים לטובת פינויי הפצועים. אנחנו מבקשים מהציבור להתאזר בסבלנות”.

צילום: דוד כהן פלאש90, איחוד הצלה וישראל יוספי
הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האמת לאמיתה
    30/04/2021 04:14
    ניר
  1. אני יהודי דתי , מאמין . שנים שאני אומר שאין כל קשר בין יהדות למה שקורה בהר מירון. ספר הזוהר נכתב ע”י משה דה לאון . לא על ידי רבי שמעון בר יוחאי . הפסיקו יהודים לומר תורה קדושה ….אומרים זוהר הקדוש . הספר מכיל עבודה זרה גמורה. בגלל הקבלה עם ישראל סבל וימשיך לסבול . ההדלקה היא המצאה. איפה יש מצווה של הדלקה ? אין מצווה כזו . יותר מידי עבודה זרה, יותר מידי מפגרים. יותר מידי שנאה. די………. זה לא יהדות!! בבקשה תתחילו לחשוב . תתעוררו . חבל על כל כך הרבה חרדים , שאין בהם לא דעת ולא תבונה. מתי תבינו? הארץ מלאה ברע בנים . אין הנהגה . יש רק כבוד ונראות. אין שכל בשום מקום . אנשים לא רוצים לחשוב……………. מפחיד. היה תנא בשם רבי שמעון ,הוא לא קשור למה שמשה דה לאון עשה ממנו. כי לא תשכח מפי זרעו הכתוב שם – זה נאמר על פרשת האזינו . לא על רבי שמעון בר יוחאי . זה סילוף. לקחת תורה קדושה להפוך אותה לעבודה זרה. על זה נאמר לא יאבה ה סלוח לו . רבונו של עולם רחם על ישראל, פתח את עיניהם.

    • יהודי   01/05/2021 23:57

      מי שכותב את הדברים לא מבין את צורת מסירת התורה מדור לדור, קדושי עליון שאנחנו פוסקים כמותם בכל דבר כגון מרן הבית יוסף זי”ע מצטטים את הזוהר ומביאים דברי קבלה. וזה כבר מהראשונים כגון הרמב”ן וקודמים לו.
      הוויכוח לגבי זהות או חלקים מספר זה או אחר צריכים להישאר בבית המדרש ולדון בהם בכובד ראש וביראת שמיים ע”י מי שראוי לכך.

    • כהן   02/05/2021 03:40

      מאיפה כל השטויות שהמצאת??? בור ועם הארץ

  2. הכאה על חטא וצום
    30/04/2021 11:59
    יוסי
  3. כל מי שהיה בציון ודחף את חברו העומד לפניו רק כדי להיכנס או לצאת מהציון צריך לדעת שהוא נושא באחריות למוות המיותר. כל אחד צריך לצום 44 יום כמינין המתים . היכן דרך הארץ שקדמה לתורה.