ב’גוש החרם’: ליברמן ולפיד רוצים לקצץ בקצבאות הילדים, בנט מתנגד

ביש עתיד וישראל ביתנו רוצים לקדם קיצוצים בקיצבאות הילדים וחוק גיוס נוקשה, בעוד נציגי ימינה - שעדיין מקווים להצטרפות עתידית של החרדים - מתנגדים • גורם: לפיד מורח את הזמן, לא מוכן לוותר על המנדט
חרדים 10
י"ח אייר התשפ"א / 29.04.2021 21:15

5 ימים לתום המנדט: ב’גוש החרם’ העלו היום (חמישי)  הילוך לקראת קבלה אפשרית של המנדט מהנשיא.

עם זאת, בישיבה שקיימו צוותי המשא ומתן של יש עתיד, ימינה ותקווה חדשה מאז שעות הבוקר חודדו חוסר ההסכמות בין הצדדים, גם בנושא היחס לציבור החרדי, וגם בנושא חלוקת התיקים.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, הצוותים של יש עתיד וישראל ביתנו הציגו בישיבה את רצונם לקצץ בתקציבי הישיבות וקיצבאות הילדים, כמו גם העברת חוק גיוס שבו יגוייסו יותר חרדים.

נציגיו של נפתלי בנט במו”מ, לעומת זאת, התנגדו שכן הם עדיין מקווים להימנעות של המפלגות החרדיות בעת ההצבעה על הממשלה, ואולי אף צירופן האפשרי לממשלה בהמשך – דבר שלא יתאפשר אם יועברו צעדים כאלה.

חלוקת התיקים הינה מחלוקת נוספת: בגוש של בנט וסער רוצים את תיקי המשפטים, פנים, חינוך ודתות. בגוש השמאל הקיצוני רוצים את תיק הפנים עבור מיכאלי וגם את תיק החינוך. אם סער לא יקבל את המשפטים אז הוא מבקש את תיק הביטחון – דבר שגנץ יתנגד לו.

גורמים המעורים במו”מ טענו כי חלק מהצדדים חשו שהדיון היה “משיכת זמן” מצד לפיד, בעוד סער ובנט רוצים להגיע לסיכומים במהירות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הסכמה בין הצדדים לא צפויה להתפרסם לפני מוצאי שבת.

גורם שעודכן בפרטי השיחות אמר לכאן חדשות: “לפיד מורח את הזמן, לא מוכן לוותר על המנדט”.

כמו כן, לפיד דורש את יו”ר הכנסת למפלגתו. ובסביבתו מסבירים שאינם סומכים לגמרי על בנט ולכן היו רוצים להבטיח שליטה בכנסת.

פשרה נרשמה בסוגיית גודל הממשלה, כשלפיד הסכים על להתפשר על ממשלה של 24 שרים. פגישה נוספת בין הצדדים עשויה להתקיים במוצאי שבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות