החרדים שוב מפיצים מחלות? “מי שעולה למירון דמו בראשו”

חרדים 10
|
י"ז אייר התשפ"א / 29.04.2021 10:51
למרות שבכל הארץ הוסרו ההגבלות, במשרד הבריאות חוששים דווקא ממירון • בכיר: “הוחלט לשחרר את הרסן ולאפשר עלייה למירון עם מגבלות מועטות – מסיבות פוליטיות” • במשרד הבריאות מאשימים: בגלל חוסר הסכמה בין המשטרה למשרד לשירותי דת לא אושר מתווה מפורט להילולא

למרות שבכל הארץ הוסרו ההגבלות, ועל אף שהקורונה הוכחדה בציבור החרדי  – במשרד הבריאות מביעים חשש מהתפרצויות של תחלואת קורונה דווקא באירועי הילולת ל”ג בעומר במירון.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

במשרד גם מאשימים כי בגלל חוסר הסכמה בין המשטרה למשרד לשירותי דת, לא אושר מתווה מפורט לאירוע.

גורם בכיר המעורה בפרטי המתווה במירון אמר היום (חמישי) ל’כאן חדשות’: “מי שעולה למירון צריך לדעת שדמו בראשו ושהוא עלול להיות חשוף לחולי קורונה שמסתובבים במקום ללא פיקוח”.

הגורם טען, כי הוחלט לשחרר את הרסן ולאפשר עלייה למירון עם מגבלות מועטות – מסיבות פוליטיות, וכי מאות אלפי בני אדם עלולים להיחשף למאומתים לקורונה או לנשאי וריאנטים שונים.

בכיר במשרד הבריאות אמר לכאן חדשות: “מדובר בביזיון” שעלול להביא להתפרצות תחלואה חמורה.

במשרד טענו שהם רצו להעביר תקנות אך אף אחד לא הסכים לקחת אחריות בשטח.

במשטרה מסרו שאין תפקידם לאכוף את הכניסה לאירועי התו הירוק, וכי זהו תפקידם של מנהלי האירוע, כפי שנעשה לדוגמה באירועים גדולים באצטדיונים, ובמקרה הזה האחראי הוא המשרד לשירותי דת.

מהמשרד לשירותי דת טרם נמסרה תגובה.

5,000 שוטרים צפויים לאבטח את ההילולה במירון שתחל אחר הצהרים ותהיה הגבלה של עד עשרת אלפים בני אדם שיוכלו להיות בכל רגע נתון במתחמי ההדלקה. עם זאת, לא תהיה הגבלה על מספר האנשים בתוך מירון וגם בחניונים מסביב.

לפי המתווה שסוכם, יוכלו להיכנס למתחם ההדלקה רק אנשים שמחזיקים בתעודת מתחסן או בתו ירוק.