מסתמן: מיזוג בין בנט לסער • שקד מסכלת הקמת ממשלת ‘גוש חרם’?

מטרת המיזוג: שבנט יקבל את ראשות הממשלה כשהוא עומד בראש מפלגה של 13 מנדטים • ב'גוש החרם' מודאגים: איילת שקד חותרת בכל כוחה להקמת ממשלת ימין, מה שמקשה על המשא ומתן • ויש מחלוקות נוספות בין הצדדים
חרדים 10
י"ז אייר התשפ"א / 29.04.2021 01:39

יו”ר ימינה נפתלי בנט ויו”ר תקווה חדשה גדעון סער מתכוונים לערוך מיזוג בין מפלגותיהם. כך דווח הערב (רביעי) ב’ישראל היום’.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

לפי הדיווח, לא מדובר בהליך שיש לו משמעות פוליטית, אלא יותר אמירה הצהרתית – לפיה בנט יקבל את ראשות הממשלה כשהוא עומד בראש מפלגה של 13 מנדטים ולא בראשות מפלגה בת שבעה מנדטים בלבד.

בתוך כך, המגעים להקמת ‘ממשלת חרם’ הואצו ביממה האחרונה: במהלך היום נערכה פגישה ממושכת בין בנט, סער ומקורביהם, כדי לדון בדרישות שלהם – זאת לאחר פגישה שנערכה מוקדם יותר בין אלקין ללפיד.

אולם, לפי דיווח בחדשות 12, מי שמנסה לסכל ממשלה כזו היא מספר 2 ב’ימינה’, ח”כ איילת שקד. לפי גורמים ב’גוש החרם’, שקד פועלת להקים ממשלת ימין בכל כוחה – מה שמהווה מכשול בדרך לסיכומים.

מלבד שקד ישנם מכשולים נוספים בדרך להקמת ממשלה פריטטית: ביום שלישי הקרוב, בחצות הלילה, צפוי לפקוע המנדט שניתן לנתניהו להרכבת ממשלה – והשאלה על מי יוטל המנדט לאחר מכן היא במוקד מחלוקת בין לפיד ובנט – כאשר כל אחד מהם שואף להיות זה שהמנדט יוטל עליו.

לפי הדיווח בחדשות 12, אם לפיד יקבל את המנדט, הוועדה המסדרת תהיה בשליטתו והוא יוכל לבלום את יוזמת הבחירה הישירה בה מעוניין נתניהו. במצב כזה, לפיד למעשה ינטרל את ה’שוט’ היחיד שנותר לבנט – לאיים שיתמוך ביוזמה של נתניהו לבחירות ישירות, אם לא יקבל את מה שהוא מבקש לקבל במסגרת המשא ומתן ביניהם.

מנגד, אם המנדט יוענק לבנט – הוא ינהל את המגעים מעמדת חוזק שעשויה להניב לו יתרונות בדרך לממשלה.

סלע מחלוקת נוסף: בימינה לא מאמינים שאפשר להתנהל לאורך זמן בקואליציה צרה שנשענת על קולות רע”ם – והם מעוניינים להרחיב את הממשלה כבר בימיה הראשונים, זאת באמצעות שיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות.

אלא ששיתוף פעולה כזה לא יכול להתקיים אם יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמיועד לכהן כשר האוצר – אכן ייכנס לתפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות