פירות ההסתה: חרדי שנפצע בפיגוע בבריסל הוכה באכזריות באשדוד

התוקף שאל את החרדי : 'מה השעה?' ומיד אחר כך היכה אותו בחמת זעם, הפיל אותו ארצה, וגרם לו להתעלף • ח"כ ישראל אייכלר לשר לביטחון פנים: "להכין את משטרת אשדוד לטפל בחומרה בכל גילוי של פשע שנאה בטרם תתרחב התופעה"
חיים טוויל
ט"ז אייר התשפ"א / 28.04.2021 19:16

אמש (שלישי) שוב הוכה באשדוד חרדי: הפעם היה זה אברך שנפצע בפיגוע בבריסל לפני כחמש שנים. התקיפה הצטרפה לשורה של כ-15 אירועי תקיפה שהתרחשו בעיר בשבוע האחרון, כנגד בעלי חזות חרדית.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

התוקף, כבן 20, תושב אשדוד, נלכד אמש ברובע ג, ומעצרו הוארך היום בחמישה ימים.

ח”כ ישראל אייכלר פנה היום במכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בדרישה למצות את הדין עם הפורע, ולמנוע את ההתרחבות התופעה.

“בשבוע האחרון”, כתב ח”כ אייכלר, “בימי חמישי, שישי שבת וראשון הותקפו באשדוד אנשים חרדיים בידי בריון פורע, שהתנפל בזעם מלא שנאה והכניס אגרופים ללא שום דין ודברים או ריב מוקדם. מדובר בעוברים ושבים שלא היה להם איתו דבר וחצי דבר, מלבד זהותם החרדית הבולטת.

“במקרה אחד, שהתרחש אמש בשעות הלילה, הוכה צעיר חרדי שנפגע אנושות בפיגוע בבריסל במרץ 2016 ועבר תהליך שיקומי ארוך. התוקף שאל אותו: ‘מה השעה?’ ומיד אחר כך היכה אותו בחמת זעם בפניו ובראשו, הפיל אותו ארצה, וגרם לו להתעלף במקום.

“האירועים המדאיגים התרחשו במקומות שונים בעיר: ברובע ג’, ברובע ז’ וברובע ח’. לשמחתנו התברר שככל הנראה מדובר באותו בריון שטרח וחיפש קרבנות בשכונות החרדיות, ולא בהתארגנות של פורעים מוסתים המושפעים מההסתה שחווה הציבור החרדי בתקופת הקורונה”.

ח”כ אייכלר ציין: “למרות שמדובר בפשע שנאה, המשטרה לא מיהרה ללכוד את החשוד. תושבי העיר נאלצו להתארגן עצמאית ולהציב מארבים כדי ללכוד את הפורע. כל אירוע אלימות הוא מגונה ודורש התערבות משטרתית, על אחת כמה וכמה אירוע של פשע שנאה שעלול להפוך לתופעה בה הותר מגזר שלם על רקע אנטישמי, פי שקורה כעת בירושלים.

“אבקשך לפעול מידית, להכין את משטרת אשדוד לטפל בחומרה בכל גילוי של פשע שנאה בטרם תתרחב התופעה, ולמצות את הדין עם האשמים בכל חומרת החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות