נתניהו התקפל? ‘למרות שאני צודק – בני גנץ מונה לשר המשפטים’

שעות לפני הדיון בבג"ץ: ראש הממשלה הודיע שיתמוך במינויו של גנץ לתפקיד - "כדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של משרד המשפטים" • בתגובתו לבג"ץ כתב כי בסמכותו למנות שר משפטים וכי בית המשפט והיועץ המשפטי "אינם ממשלת-על"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשפ"א / 28.04.2021 12:45

אחר קרב הצרחות בישיבת הממשלה והניסיון למנות את אופיר אקוניס לשר המשפטים: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) למנות את בני גנץ לשר המשפטים.

נתניהו הגיש תגובה מפורטת לבג”ץ, אשר שוללת את הטיעון לפיו הדיון אתמול בממשלה היה בניגוד לחוק.

בתגובה מטעם נתניהו נטען כי בניגוד לטענות מנדלבליט, בעת ההצבעה “השרים היו מודעים היטב לעמדת היועץ המשפטי לממשלה”.

ראש הממשלה כתב בתגובתו: “אל לו לבית המשפט או ליועץ המשפטי לממשלה להשים עצמם כממשלת-על וראוי להימנע מלקבוע עבור הממשלה איזה מינוי פוליטי עליה לעשות. עצם הדיון במינוי נעשה אפוא תחת ההליך המשפטי, ללא שהושגה הסכמה פוליטית כפי שראוי היה”.

בהודעת ראש הממשלה נכתב כי הסיבה לשינוי הכיוון הינה כי לאחר שהצעות הפשרה של ראש הממשלה נדחו גם הבוקר, החליט נתניהו למנות את בני גנץ לשר המשפטים בממשלת המעבר, ”כדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של משרד המשפטים”.

המינוי יובא לאישור הממשלה במהלך היום.

הדיון בממשלה אתמול היה סוער במיוחד וכלל צעקות בעיקר מצד שרי כחול לבן. היועמ”ש קבע כי יש לקבל החלטה לאלתר על מינוי שר משפטים לאור הדיון בעתירות שהוגשו לבג”ץ על היעדר שר במינוי קבוע.

נתניהו וגנץ הסכימו לדחות את ההצבעה לחמישי, אך ברגע האחרון גנץ התחרט וביקש להביא את מינויו להצבעה באופן מיידי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות