הרב הראשי: להקדים ההגעה לציון הרשב”י – למנוע חילול שבת המוני

הרב הראשי קורא להגיע למירון מוקדם יותר "על מנת להימנע מגרימת חילול שבת, ולאפשר לכוחות הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי לסיים את ההיערכות המיוחדת הכוללת מספר רב של שוטרים וכוחות הצלה"
יוסף גרינבוים
ט"ז אייר התשפ"א / 28.04.2021 10:34

בשל הסמיכות של ל”ג בעומר השנה לכניסת השבת, יצא הרב הראשי הגר”ד לאו בקריאה לציבור להקדים את ההגעה והחזרה ממירון – בכדי שלא לגרום לחילולי שבת המוניים לצוותי הביטחון וההצלה המוצבים על ההר.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

“אחד מן הימים הנשגבים במהלך השנה הוא יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי זיע”א”, כתב הרב לאו באיגרת שפרסם. “מאז תור הזהב בצפת עת עלו האר”י הקדוש ותלמידיו למירון, נתקבל מנהג זה ובמשך מאות שנים עולים רבים ביום זה לפקוד את קברו של רבי שמעון.

“העלייה לקברו כוללת גם הדלקת ‘מדורת אש’ לכבוד התנא האלוקי זיע”א. על ענין ההדלקה נאמרו טעמים רבים, הן בדרך הנגלה והן בדרך הסוד. בספר הזוהר נכתב שבשעה שרבי שמעון ישב ולמד תורה, הייתה אש בוערת סביבו”,

הוא הוסיף: “השנה חל ל”ג בעומר ביום שישי. רבים הם העולים לפקוד את הציון של הרשב”י במירון. על מנת להימנע מגרימת חילול שבת, ולאפשר לכוחות הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי לסיים את ההיערכות המיוחדת הכוללת מספר רב של שוטרים וכוחות הצלה – אני פונה בקריאה לציבור העולים למירון בהילולת הרשב”י זיע”א, אנא הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב”י ושימו לב לצאת לביתכם מוקדם ככל הניתן, זכות שמירת השבת תעמוד לכם ולבני ביתכם עד עולם”.

בנוסף קורא הרב הראשי להתפלל לרפואת חולי הקורונה בעולם. “לאור השמועות הכואבות אודות אחינו בני ישראל ברחבי העולם הזקוקים לישועה, מן הראוי כי נעתיר בתפילה – אנו יושבי ארץ הקודש – שהחולים יבריאו והבריאים לא יחלו. ונוסיף בסיומה של כל תפילה לומר ‘אחינו כל בית ישראל וכו”, וזכות הצדיק תגן עלינו ועל כלל ישראל והעולם כולו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות