“ישיבת ממשלה הזויה”: המערכת הפוליטית רותחת אחרי הדרמה

הישיבה הסוערת שבסופה הצביעה הממשלה, בניגוד לעמדת היועמ"ש, בעד מינויו של אופיר אקוניס - גוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית • סער: "ישיבת ממשלה הזויה, זו סאגה" • גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד: "הפוליטיקאי סער כבר מזמן משכשך בביצת הדיפ-סטייט של השמאל"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"א / 27.04.2021 16:26

לאחר ששרי הממשלה הפילו את ההצעה למנות את בני גנץ לשר המשפטים, והצביעו על מינויו של אופיר אקוניס לתפקיד, למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, שטען כי ההצבעה אינה חוקית – גל של תגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל אתם זוכרים מה עדיין צריך?

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “כל מי שהעלה בדעתו אפילו לרגע לחתום על הסכם כלשהו עם נתניהו, קיבל תזכורת שאין שום סיכוי שהוא ימלא את חלקו בשום הסכם. אם היה מי שעוד חשב שנתניהו צריך לשבת ליד שולחן הממשלה – היום הוא קיבל תזכורת שהוא חייב כבר ללכת. הזלזול הבוטה בשלטון החוק, בכל הסכם שהוא חתם עליו, השקרים כדרך חיים – כל זה פרץ היום סביב מינוי שר המשפטים. הוא פשוט לא מסוגל לא לרמות”.

גדעון סער, יו”ר מפלגת תקווה חדשה, צייץ: “הסאגה סביב (אי) מינוי שר המשפטים שהגיעה לשיאה עכשיו בישיבת הממשלה ההזויה היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון”.

ח”כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד הגיבה על דברי יו”ר ‘תקווה חדשה’: “‏הדברים של סער הם עדות נוספת לכך ש: א. אדון עו”ד סער לא מבין כלום במשפטים. ב. הפוליטיקאי סער כבר מזמן משכשך בביצת הדיפ-סטייט של השמאל. ההחלטה חוקית לגמרי”.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: “כל מי שהליכוד ורוה”מ מציע לו רוטציה – שיראה היטב את ההתנהלות בדיון היום בממשלה, ויחשוב לעצמו איך תיראה הממשלה ומה יהיו שווים הסיכומים איתו, בהצלחה”.

סגן שר הבריאות יואב קיש הגיב: “‏אולי שבג”ץ ימנה שר משפטים ובאותה הזדמנות ימנה גם ראש ממשלה ויחסוך ממדינת ישראל ואזרחיה את ההרגשה שאנחנו בדמוקרטיה ושיש חשיבות לבחירות”.

יו”ר סיעת הליכוד מיקי זוהר: “אנו עדים להתנהלות כוחנית של מנדבליט בתאום מלא עם גנץ וכחול לבן, מדהים שהם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הם איבדו כל רסן תוך התעלמות מרצון העם. אני מציע לכל אבירי השלטון להפסיק לאיים עלינו עם בג״ץ, מדינת ישראל היא דמוקרטיה שמתנהלת בהתאם לרצון הרוב ולא על פי גחמותיו של היועמ״ש”.

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ עקץ: “‏אדוני היועמ”ש, אביחי, אל תדאג. קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את ‘ממשלת השינוי’. ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי”.

מרב מיכאלי, יו”ר מפלגת העבודה, צייצה: “שבנט וסער יספרו לנו עוד קצת כמה אכפת להם ממשרד המשפטים, כשהם הופכים כל אבן כדי להשאיר את שלטונו של האיש שעושה בדיחה מחרידה מהתיק החשוב הזה. למי שאכפת ממדינת ישראל אסור לנהל מו”מ עם נתניהו. הוא חייב ללכת ואנחנו חייבות וחייבים להקים ממשלה שתתקן את הכאוס שהוא יצר”.

מנגד, ח”כ מאי גולן מהליכוד ‏ברכה את שר המשפטים החדש אופיר אקוניס ואת ראש הממשלה על “העמידה האיתנה אל מול הדיקטטורה המשפטית”, כלשונה.

“מקווה שההחלטה הראשונה של השר החדש תהיה לפטר את היועץ לענייני בג”ץ והשמאל – מנדלבליט”.

גם ח”כ אבי דיכטר בירך על מינוי אקוניס: “יש שר במשפטים בירושלים, ברכות לחברנו אופיר אקוניס והרבה הצלחה”.

יו”ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הגיב: “הזהרנו ממזימת אפריל – מנענו את מזימת אפריל. ‏אמשיך לשמור על הדמוקרטיה”.

נפתלי בנט הגיב: “מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית. מדינת ישראל חייבת בדחיפות ממשלה מתפקדת ויציבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הביתה
    27/04/2021 18:08
    ששון
  1. כל השמאלנים העקומים האלה לכו תעשו חמוצים