סערת הקלטות: קרי מכחיש שדיווח לאיראן על התקיפות של ישראל

מזכיר המדינה של ממשל אובמה מכחיש את ההאשמות כי הודיע לאיראן על תקיפות ישראליות בסוריה: "טענות שקריות באופן חד משמעי" • כמה מחברי הקונגרס הרפובליקנים טענו לאחר הטענות כי הוא חייב להתפטר מתפקידו כשליח המיוחד של ממשל ביידן לנושא האקלים
חרדים 10
ט"ו אייר התשפ"א / 27.04.2021 11:02

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, ג’ון קרי, מכחיש ההאשמות כי הודיע למשטר האיראני על התקיפות הישראליות נגד מטרות איראניות בסוריה – וטוען כי ההאשמות נגדו הן “שקריות באופן חד משמעי”.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל אתם זוכרים מה עדיין צריך?

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב קרי: “אני יכול לומר לכם כי הסיפור הזה וההאשמות האלו שקריות באופן חד משמעי. זה מעולם לא קרה – כאשר הייתי מזכיר המדינה או לאחר מכן”.

בהקלטה שנחשפה בימים האחרונים מספר שר החוץ האיראני מוחמד ג’וואד זריף כי מזכיר המדינה לשעבר קרי סיפר לו: “ישראל תקפה לפחות 200 מטרות איראניות בסוריה”.

על פי החשיפה, שפורסמה בעיתון ‘ניו יורק טיימס’, השר האיראני היה מופתע ש”בכיר אמריקני מוכן לגלות לי מידע שכזה”.

מקור ההקלטות הוא, ככל הנראה, שיחה של השר זריף עם אקדמאים בכירים באיראן והוא הגיע לידי כלי תקשורת בריטי שתרגם את הדברים והפיצם.

על פי הדיווח ב’ניו יורק טיימס’, שר החוץ האיראני הודה בשיחה שהודלפה, אותה קיים עם הכלכלן סעיד ליילז, כי “היה המום מהגילוי של קרי” על התקיפות הישראליות.

כיום משמש ג’ון קרי כשליח המיוחד של ממשל ביידן לנושא האקלים.

החשיפה חוללה סערה בוושינגטון.

כמה מחברי הקונגרס הרפובליקנים טענו לאחר הטענות כי קרי דיווח לאיראנים על התקיפות הישראליות בסוריה כי הוא חייב להתפטר מתפקידו.

הסנאטור האמריקני דן סוליבן אמר: “אנשים מדברים הרבה על בגידה – אני אינני נוהג להשתמש במילה הזו הרבה. ג’ון קרי עשה הרבה מאוד דברים שאינני יכול לסבול, אבל זה שבר את גב הגמל”.

עם זאת, קרי זכה להגנה ממקור לא צפוי: הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם קרא לחבריו לנהוג בזהירות, והעלה את האפשרות שמדובר בפרובוקציה איראנית מתוכננת.

“אני לא יודע אם אנחנו יכולים לבטוח בהקלטה הזו או לא. אם זה נכון, זה פוגע בכולנו מאוד. אני מחבב את ג’ון קרי אבל אם זה יתברר כאמיתי, יש פה בעיה קשה. אני קורא לחברי לגלות סבלנות ולחכות לבדיקת הדברים”, אמר גרהאם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות