סער נגד רוטציה? או ממשלת ימין בראשות אחר או ‘ממשלת אחדות’

יו"ר תקווה חדשה בפתח ישיבת הסיעה: "קשיים בהקמת 'ממשלת האחדות'. הזמן הולך ומתקצר וגם היום איני יכול לומר האם תקום כזאת. אבל חשוב למצות את הניסיון הזה. לא בכל מחיר"
אריה ריבקינד
י"ד אייר התשפ"א / 26.04.2021 14:32

יו”ר מפלגת תקווה חדשה, ח”כ גדעון סער, התייחס בצהריים (שני) – בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה למצב הפוליטי.

“אלה ימים מכריעים במערכת הפוליטית”, אמר סער. “אמרתי מספר פעמים – גם בשבוע שעבר – כי יש שתי אפשרויות בראייתנו: הקמת ממשלה לאומית בראשות אחר, או הקמת ממשלת אחדות שבבסיסה הסדרים שיבטיחו את יכולתנו להגן על ערכינו והשקפת עולמנו”.

הוא המשיך: “מהי המציאות שאנו רוצים לשנות? בבית המשפט העליון התקיים אתמול דיון בלתי נתפס. מזה מספר שבועות אין בישראל שר משפטים. לומר שזה לא תקין – תהיה לשון המעטה. כתוצאה מכך נדרשו שינויים בהרכב הקבינט הביטחוני. או אז החליטה הממשלה, במשאל טלפוני, כי שרים בקבינט הביטחוני יתחלפו מדי שבועיים. בלתי נתפסים ומגוחכים ככל שהיו הדברים – זאת היום המציאות, שאנו רוצים לשנות. כך שלא דברים מהעבר מכוונים את צעדינו – אלא מבט לעתיד”.

לדבריו, “יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות. הזמן הולך ומתקצר וגם היום איני יכול לומר האם תקום כזאת. אבל חשוב למצות את הניסיון הזה. לא בכל מחיר. לא בכל תנאי. יש לנו מחויבות לאזרחי ישראל – לעשות את המירב כדי למנוע בחירות חמישיות”.

עם זאת, סער סירב בעקשנות לומר האם יסכים להצטרף לממשלה שבה נתניהו לא יהיה ראשון ברוטציה, והתחמק מהשאלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות