עוד 3 מטוסי F-35 נחתו בישראל • מחירו של כל מטוס: 77.9 מיליון דולר

חיים טוויל
|
י"ד אייר התשפ"א / 26.04.2021 00:08
חיל האוויר התחדש בעוד שלושה חמקנים מתקדים שיצטרפו לטייסת “אריות הדרום” • מפקד פיקוד הצפון: “לאיזה עתיד חיזבאללה לוקח אתכם, בני העם הלבנוני?”

על רקע של מתיחות גוברת עם איראן וגרורותיה: שלושה מטוסי ‘אדיר’ F35 נחתו היום (ראשון) בבסיס נבטים שבדרום הארץ.

כשאשתי שבה מחופשת לידה, גילינו מה המעסיק שלה לא יכול לעשות

המטוסים הצטרפו לטייסת 116 ‘אריות הדרום’ וימשיכו לחזק את יכולתו המבצעית של חיל האוויר.

נכון לתחילת אפריל, צברו 625 מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם 380,000 שעות טיסה מצטברות.

מטוסי ה-F-35 פועלים מ-27 בסיסים ונושאות מטוסים בתשע מדינות ברחבי העולם.

מעל 1,300 טייסים ו-10,380 אנשי תחזוקה הוכשרו עד כה.

מחירו של מטוס F-35A עומד על 77.9 מיליון דולר.

מפקד פיקוד צפון, אמיר ברעם, התייחס היום למתיחות באיזור ואמר: “אין זו יד המקרה שארגון הטרור חיזבאללה נחל כישלונות בניסיונותיו האחרונים. צה”ל, באמצעות מספר רב של פעולות ומבצעים ביבשה, באוויר ובים, באמצעות שיטות תחבולה מתוחכמות אל מול האויב, בחשיבה יצירתית ובלמידה מתמדת, הצליח בשנה האחרונה להחליש את ארגון הטרור חיזבאללה, לפגע בהתבססות איראן וחיזבאללה בסוריה ולמנוע פגיעה בנפש”.

מפקד פיקוד הצפון פנה לתושבי לבנון בשפה הערבית ואמר כי חיזבאללה הוא הכובש האיראני בלבנון: “האם חיזבאללה אכן שומר עליכם, תושבי לבנון השיעים, כשהוא משתמש בבתים שלכם, בבתי הספר של הילדים שלכם או במרפאות שלכם כמחסנים לאחסון אמל”ח? ככה הוא לא מגן עליכם; כך הוא הופך אתכם למטרה לגיטימית ומסכן את חייכם״.

הוא הוסיף:  “אזרחי לבנון, אל תתבלבלו: נסראללה לא עסוק בכם. הוא מסתכל על עצמו במראה, ממעמקי הבונקר בו הוא חי כבר למעלה מעשור, רואה את עצמו, אבל מדבר עלינו: ישראל, ישראל, ישראל. רווחת תושבי לבנון לא נמצאת בראש מעייניו”.