המשטרה: לא תהיה הגבלה בשטח הר מירון, רק במתחם ההדלקות

מפקד מחוז צפון על ההילולא במירון: "מזג האוויר יהיה מאוד חם, מבקש להימנע מלהביא חולים, קשישים וילדים" • על מתווה משרד הבריאות: "אין למשטרה אפשרות לאכוף תו ירוק, אכיפת המסכות תהיה רק במתחם הקבר" • מספר ההדלקות בהר יירד השנה ל-13, וכל הדלקה תימשך שעה וחצי
חיים טוויל
י"ג אייר התשפ"א / 25.04.2021 12:32

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, סכם היום (ראשון), בתדרוך לכתבים, את היערכות המשטרה לאירועי ל”ג בעומר שיתקיימו בסופהשבוע במירון.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מספר ההדלקות בהר יירד השנה ל-13 במקום כ-21 הדלקות בכל שנה, כאשר כל הדלקה תיערך הפעם כשעה וחצי בלבד – במקום כ-3 שעות בכל שנה. “כל מנהלי ההדלקות פועלים בשיתוף פעולה עם המשטרה והם מבינים כי השנה הם יעמדו בזמנים המוקצבים להם, זאת כדי לתת אפשרות למדליקים שונים ולקהל שונה להשתתף בהדלקות”.

ניצב לביא הדגיש: “הילולת רשב”י במירון 2021 מאוד מאתגרת. בשנה שעברה הציבור לא עלה למירון ויש השנה רצון עז לכלל הציבור היהודי לעלות ולהשתתף בהילולא.

לדבריו, “מזג האוויר הולך להיות מאוד חם. אני פונה לציבור להימנע מהגעתם של חולים, קשישים וילדים קטנים ומבקש להשאיר אותם בבית ולא להגיע להילולא במירון”.

על התו הירוק אמר מפקד המחוז: “אין למשטרה אפשרות לאכוף תו ירוק מבאי ההילולא, אך כל שטח ההר יהיה ללא מסכות כיוון שהוא באוויר הפתוח, אכיפת המסכות תהיה רק במתחם הקבר”. עם זאת, הוא אמר כי באחריות ראשי הקהל לבדוק ‘תו ירוק’ לציבור שלהם לפני עלייתו לאוטובוסים.

לביא ציין, כי השמועות בעניין הגבלת מספר האנשים בשטח ההר אינן נכונות: “אין הגבלה של אנשים בשטח ההר, רק במתחם ההדלקות שם אנחנו מגבילים עד עשרת אלפים איש בכל זמן נתון”.

הוא הדגיש: “אנחנו נעשה הכל כדי שהילולת רשב”י תהיה בצורה הכי מלאה שאפשר אך שלום הציבור בראש סדר העדיפות שלי. כל התוכניות המבצעיות נגזרות מכך”.

לביא ציין: “המשטרה תשמור על רמת היערכות גבוהה עד כניסת השבת, בשבת מעגלי התנועה אינם עובדים אולם מיד ביציאת השבת יחזור כוח השוטרים לתפקודו המלא בעיקר בתחומי התנועה וכך יהיה עד ליום ראשון”.

משרד הבריאות פרסם הבוקר את המתווה לקיום אירועי ההדלקות בל”ג בעומר במירון.

על פי המתווה, ההר כולו יחולק לשלושה מתחמים: מתחם אחד, אזורי ההדלקות – שהכניסה אליהם תותר לבעלי תו ירוק בלבד, ויוגבלו לעד 3000 משתתפים בכל הדלקה. האחריות על אירועי ההדלקה יהיו על מנהלת המקומות הקדושים.

מתחם שני, אזור היישובים וההר – ללא מגבלות הגעה אך אם מקיימים אירוע כלשהו הפעילות תהיה תחת מגבלות ההתכנסות – עד 30 איש במקום סגור ועד 100 במקום פתוח.

מתחם שלישי, אזור הקבר – הכניסה אליו תנוהל על ידי המשטרה והוא יתנהל כסרט נע, ללא השתהות במקום.

בנוגע למזון, מציעים במשרד הבריאות לאפשר רק חלוקת כריכים ושתייה ארוזים באזור ההדלקה. בשאר המקומות מזון אישי או מכירת מזון ארוז (אין אישור למזנונים ואוהלי הארחה).

האכיפה וניהול העומסים תוטל על משטרת ישראל. כבכל שנה, ההגעה תתאפשר באוטובוסים או באופן עצמאי עד לחניונים ומשם להר בשאטלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות