“ירייה אחת באוויר הדפה הפורעים”: המון ערבי ביצע לינץ’ ברכבים

עו"ד נתי רום ירה באוויר לאחר שערבים יידו אבנים וסלעים על כלי רכב: "עשרות פורעים רצים לתוך הצומת עם סלעים בידיים, מתחילים לידות על רכבים, על הולכי רגל רבים שהיו במקום. מתחילים צרחות, ממש פחד גדול. אנשים נפגעים, אני יורה ירייה אחת באוויר שהודפת את הפורעים"
חיים טוויל
י"א אייר התשפ"א / 23.04.2021 11:26

סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר (שישי), התנפל המון ערבי אשר כלל עשרות רבות של רעולי פנים, המצויידים בסלעים, אבנים ואלות, התנפל על עשרות רכבי יהודים בדרך בר לב, בסמוך לכיכר זוועיל בירושלים.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

ההמון הערבי רגם רכבים והולכי רגל במשך דקות ארוכות.

עו”ד נתי רום מחוננו, שעבר במקום ונרגם באבנים, הזעיק את כוחות המשטרה ונאלץ בתושייה, להניס את הפורעים באמצעות ירייה באוויר מנשקו האישי.

באירוע הקשה, נפגעו עשרות רכבים מהאבנים, והיתה סכנת חיים ליהודים רבים, ורק לאחר תושייתו של עו”ד רום, ההמון הערבי נסוג מעט, עד להגעת כוחות המשטרה, שפיזרו את ההמון באמצעות רימוני הלם וגז מדמיע.

עו”ד נתי רום, שניצל מהלינץ’ הלילה, תיאר את שעבר: “היום בשעה ארבע לפנות בוקר אני חוזר מהעבודה לכוון צומת המלונות כביש מספר 1 מרכז ירושלים, לפתע עשרות פורעים רצים בריצה לתוך הצומת עם סלעים בידיים, מתחילים לידות על רכבים, על הולכי רגל רבים שהיו במקום. מתחילים צרחות, ממש פחד גדול, הפורעים מתחילים לצמצם טווח ולהגיע אלינו ולהמשיך ולזרוק אבנים, רכבים מנופצים בכל עבר, אנשים נפגעים, אני יורה יריה אחת באוויר שבעצם הודפת את הפורעים. הם מתחילים לברוח ובכך ניצלו חיינו.”

מהמשטרה נמסר: כוחות משטרה חברו אל נהג שרכבו נרגם באבנים, לדבריו, על ידי עשרות מתפרעים בעת שנסע על כביש 1 סמוך לצומת זקס. כמו כן טען, כי מאחר וחש סכנה לחייו, ביצע ירי בודד באוויר באקדח המוחזק ברישיון ומיד דיווח על כך למשטרה. ללא נפגעים באירוע. הנהג מתוחקר בשלב זה ונשקו נתפס. נמשכת חקירת המקרה.

המשטרה הודיעה כי במהלך הלילה האחרון נעצרו למעלה מ-50 בני אדם, והם יובאו הבוקר לדיון בבית משפט השלום בעיר. כ-20 שוטרים נפצעו בעימותים והמשטרה השתמשה בגז מדמיע, מכת”זית וברימוני הלם.

במזרח ירושלים יידו עשרות ערבים אבנים לעבר כוחות המשטרה, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

בשער שכם התפרעו מאות ערבים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים. העימותים המשיכו גם לאחר שכוחות המשטרה עזבו את המקום.

בלינץ’ סמוך לשער הפרחים הותקף נהג יהודי בנסיעה ברכבו. כשניסה לברוח הוכה ורכבו נשרף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות