“החזירו את הכבוד”: המשטרה פזרה את פעילי להב”ה עם רימוני הלם

פעילי להב"ה צעדו במחאה על תקיפות של יהודים וצעקו: "'דם יהודי אינו הפקר' ו'מוות לערבים' • המשטרה הפרידה בין המפגינים היהודים לבין מאות ערבים שזרקו אבנים וזיקוקים • דיווח פלשתיני: לפחות 78 פלשתינים נפצעו במהלך העימותים
חיים טוויל
י"א אייר התשפ"א / 23.04.2021 00:50

מאות אנשי ארגון להב”ה צעדו הערב (ליל שישי) בירושלים מכיכר ספרא לעבר שער שכם במחאה על תקיפות יהודים בידי ערבים.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

חלק מהמפגינים היהודים צעקו קריאות גזעניות כמו ‘שישרף לכם הכפר’, ‘דם יהודי אינו הפקר’ ו’מוות לערבים’.

המשטרה יצרה חוצץ בין היהודים לערבים בין שער שכם לצומת הנביאים בירושלים. במרחק עשרות מטרים מהיהודים התאספו מאות ערבים שיידו אבנים ויורו זיקוקים לעבר הכוחות.

במהלך פעילות כוחות המשטרה ובעקבות הפרת הסדר סמוך לשער שכם בירושלים, שבה הושלכו אבנים ובקבוקים לעבר הכוחות, נפצע שוטר מיחידת הפרשים מאבן שפגעה בפניו. השוטר טופל בשטח על ידי מערך הרפואה המשטרתי ובהמשך פונה לקבלת טיפול רפואי.

שלושה חשודים נעצרו ‘על חם’ בעת יידוי אבנים וירי זיקוקים לעבר השוטרים.

כוחות נוספים הוזעקו אל טיילת שער יפו בירושלים ועצרו ארבעה חשודים בתקיפת עובר אורח והם הועברו לחקירה. המותקף עזב את המקום וטרם ידועה זהותו.

המשטרה השתמשה ברימוני הלם במטרה לפזר התקהלות של צעירים ערבים במקום. על פי דיווח ערבי, לפחות 78 פלשתינים נפצעו במהלך העימותים.

במהלך ההפגנה, השוטרים עצרו חשוד שניסה להשליך גדר המוצבת במקום לעבר סוס משטרתי. החשוד הועבר לחקירה במשטרה.

במקביל לכך ולאחר שהוכרז למפגינים על פיזור ההפגנה, החלו כוחות המשטרה בפיזורם לכיוון כביש 1 תוך שימוש באמצעים, כמו רימוני הלם ובואש.

יו”ר ארגון להב”ה בנצי גופשטיין אמר למפגינים: “אלפי יהודים הגיעו לכאן הערב בדרישה חד משמעית מממשלת ישראל והמשטרה – החזירו לנו את הכבוד הלאומי. אנחנו לא מוכנים לקבל התקפות והשפלות יומיומיות של ערבים כנגד יהודים כדבר שבשגרה.

“הגענו לכאן כדי להגיד לכל אלו שחושבים שירושלים שלהם – ירושלים שייכת לנו. אותו ערבי שהעיף ליהודי מגבעת מהראש, רוצה להוריד לו את הראש. מי שרוצה להוריד ליהודי את הראש צריך לגרש אותו מכאן”.

כוחות משטרה הוזעקו הלילה, בעקבות דיווח של יהודי אזרח שיודו לעבר רכבו אבנים בשכונת א-טור ונגרם נזק לרכבו – שלבסוף הועלה באש. למקום הגיעו אנשים נוספים והחל יידוי אבנים בין הצדדים. כוחות שהגיעו למקום הפרידו בין המעורבים תוך יידוי אבנים וזיקוקין מסיבי לעברם.

בפעילות השוטרים במקום נעצרו 3 חשודים והועברו לחקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב מה שקורה בעולם היהודי
    23/04/2021 21:31
    יהודי חילוני
  1. נצי גופשטיין וארגון להב”ה הם כמו להקת marillion שמפקחים לנו את העיניים שהיהדות מתפוררת שיהודיות השמאלניות שהן כמו kayleigh שהולכות ונעלמות עם ערבים לפזורה הבדואית בנגב, לרמלה ולוד, לאום אל פאחם (לכפרים הערבים בואדי ערה בכביש 65), לעזה, לכפרים הערביים בגליל. ממש מזכיר לי את אחד השירי הפופ הכי האיומים ונוראים באיטייז marillion Kayleigh שהשיר חזה את ההתבוללות הנוראה הזו שמתרחשת בעולם. בנצי הוא כמו דרק פיש הסולן של marillion שעדיין יש בו עצב על kayleigh כמו שלבני גופשטיין יש בו עצב על יהודיות