‘המטפל’ שסיפק סמים לאב שרצח את בנו בן ה-14 שוחרר למעצר בית

אליעד יצחק לנדאו, 'המטפל האלטרנטיבי' מגוש עציון, שסיפק סמים לאב מחסידות גור שרצח את בנו בן ה-14 בקריית גת - שוחרר למעצר בית • עורך דינו: "בית המשפט הורה על שחרורו בין היתר לאחר שהוכח באופן חד-משמעי כי אין כל קשר בכלל, בטח לא קשר סיבתי, לרצח המזעזע"
חרדים 10
י"א אייר התשפ"א / 22.04.2021 21:15

אליעד יצחק לנדאו, בן 37, המטפל האלטרנטיבי שמואשם כי סיפק סמים למטופליו – ובהם לאב מחסידות גור שרצח את בנו בן ה-14 בקריית גת בחודש שעבר – שוחרר היום (חמישי) למעצר בית בתנאים מגבילים.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

כתב האישום לא ייחס ללנדאו אחריות לאירוע הרצח.

לנדאו – שזהותו הותרה היום לפרסום, הוא תושב היישוב שדה בועז שבגוש עציון. לפי דיווח באתר ynet, הוא שוחרר לאחר שבית המשפט השלום בירושלים השתכנע כי “קיימת חלופת מעצר הרמטית שיש בכוחה לאיין את המסוכנות המסוימת שנשקפת ממנו”.

לפי כתב האישום, לנדאו נהג לקנות סמים מסוג MDMA דרך אפליקציית טלגרם – ולאחר מכן היה מספק אותם למטופליו תמורת כסף.

הפרקליטות ציינה בכתב האישום, כי ה’טיפול’ של לנדאו כלל כמה פגישות מקדימות, שבהן הסביר למטופליו שהוא אינו ערב להצלחת הטיפול ותפקידו הוא ‘ללוותם במסע’.

לפי כתב האישום, לנדאו נהג להניח במרכז החדר צלחת ובתוכה כמוסה שמכילה את הסם, בכמות משתנה ממטופל למטופל, ולאחר מכן היה יוצא מהחדר. לאחר שהמטופל לקח את הסם, לנדאו היה חוזר לחדר.

לפי כתב האישום, על הטיפול והסמים היו המטופלים משלמים ללנדאו סכום משתנה בסך 1,400-1,000 שקלים.

לנדאו מואשם בכך שטיפל בדרך זו בשישה אנשים ב-13 מקרים שונים.

הוא מואשם בשישה אישומים של עבירת ייצוא, ייבוא, מסחר ואספקת סמים מסוכנים. כמו כן, בחקירתו עלה כי אין לו כל הסמכה או הכשרה לטפל באנשים הסובלים מהפרעות נפשיות.

עורך דינו של המטפל, עדי קידר, אמר ל-ynet: “בית המשפט הורה על שחרורו של מרשי בין היתר לאחר שהוכח באופן חד-משמעי כי אין כל קשר בכלל, בטח לא קשר סיבתי, לרצח המזעזע. כל הניסיונות לעשות קשר שכזה על-ידי גורמים מניפולטיביים לא צלחו”.

עו”ד יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את האב, מסרו לחרדים 10: “אנו מברכים על ההחלטה לפרסם את שמו של ‘המטפל’, שהרי יש עניין ציבורי רב לחשוף את מי שניצל חולשות של מטופלים והלעיט אותם בסמים קשים במסווה של טיפול רפואי.

“נזכיר שהפסיכיאטר המחוזי קבע כבר בשלב הביניים כי יש קשר סיבתי בין אותם הסמים שהאב קיבל מאותו מטפל שרלטן לבין האירוע הפסיכוטי שהוביל לרצח. אנו בטוחים שכאשר תתקבל חוות הדעת הסופית – כתב האישום של המטפל יתוקן באופן שיקשור את המטפל לרצח ויכלול גם עבירה של גרימת חבלה נפשית חמורה לאב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות