יהודה משי זהב פונה במצב אנוש: מורדם ומונשם, עם סימני חיים

יהודה משי זהב פונה הבוקר לבית החולים שערי צדק במצב אנוש הערב היה אמור להתפרסם תחקיר עליו בתכנית 'עובדה' • מנכ"ל 'שערי צדק': "נכון לעכשיו הוא עם לחץ דם ועם דופק. אנחנו מעריכים שנגרם נזק. אנחנו לא יכולים להעריך עד כמה"
חיים טוויל
י' אייר התשפ"א / 22.04.2021 13:56

יהודה משי זהב, יו”ר ארגון זק”א לשעבר, פונה הבוקר (חמישי) מביתו שבגבעת זאב אל בית החולים ‘שערי צדק’, כשמצבו אנוש.

ערוץ 12 היה אמור לשדר הערב תחקיר אודותיו בתכנית ‘עובדה’.

בנו של משי זהב מצא את אביו והזעיק את כוחות ההצלה, שביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים.

מבית החולים נמסר: “ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא יהודה משי זהב לאחר מספר מאמצי החייאה. צוותי שערי צדק ביצעו הערכה ראשונית ומצבו מוגדר אנוש עם סימן להתייצבות מסוימת במצבו”.

מנכ”ל בית החולים שערי צדק, פרופ’ עופר מרין, מסר עדכון לכלי התקשורת אודות מצבו של משי זהב, וציין כי הוא מונשם ומורדם, עם סימני חיים.

“יהודה משי זהב הגיע לחדר הטראומה של שערי צדק לאחר שנמצא בביתו במצב אנוש”, אמר המנכ”ל. “כוחות מד”א שהגיעו למקום החלו בהחייאה והעבירו אותו תוך כדי מאמצי החייאה לחדר הטראומה של שערי צדק. מצבו התייצב בחדר הטראומה. נכון לעכשיו הוא מונשם, מורדם עם סימני חיים שהם קיימים.

“משי זהב נמצא כרגע במחלקה לטיפול נמרץ לאחר מיצוב ראשוני. נכון לעכשיו עם לחץ דם ועם דופק. אנחנו מעריכים שנגרם נזק. אנחנו לא יכולים להעריך עד כמה. אני לא חושב שנוכל להעריך בשעות הקרובות בדיוק את מצבו. כרגע העיסוק העיקרי הוא הייצוב הראשוני ולהוציא אותו מסכנת החיים המיידית שבה הוא נמצא.

“כרגע, הוא בטיפול נמרץ צריך לטפל בנזקים המידיים שנגרמו בזמן, עד שהתחילו את ההחייאה ועד שההחייאה צלחה. בזה הצוות כרגע עסוק״.

משי זהב נחשב במשך שנים לאישיות מוערכת, ואף השיא משואה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל לפני כ-18 שנה.

אולם, לאחר שהוחלט להעניק לו השנה את פרס ישראל למפעל חיים פורסם בעיתון ‘הארץ’ תחקיר אשר חשף שורה של התעללויות בביצוען היה מעורב.

בעקבות פרסום התחקיר ויתר משי זהב על פרס ישראל, והודיע על פרישה מארגון זק”א, אותו הקים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות