“היה בום חזק, יש לי שלושה ילדים, זה יכל להיגמר אחרת, מלחיץ”

סוניה, תושבת היישוב אשלים שבדרום, שחלקי הטיל נפלו בביתה: "בשתיים בלילה שמעתי בום חזק וחשבתי שמשהו נפל בתוך הבית, זה מלחיץ כי לא הייתה אזעקה" • "בבוקר הכנו קפה וישבנו בחוץ, ואז בעלי ראה ברזלים בבריכה. התקשרנו למשטרה שבאה במהירות, כנראה שזה חלק מהטיל"
חרדים 10
י' אייר התשפ"א / 22.04.2021 10:26

אחרי שהבוקר (חמישי) אותרו שברי טיל הנ”מ הסורי שהתפוצץ הלילה במועצה האזורית רמת נגב, בסמוך לדימונה, האלוף במיל’ עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, העריך בראיון בגל”צ כי לא מדובר בנקמה איראנית על האירועים במרכז העשרת האורניום בנתנז.

ידלין, לשעבר ראש אמ”ן, אמר: “הזירה מתוחה מאוד, לנסראללה ולאיראנים יש חשבונות פתוחים עם ישראל. עם זאת אני מציע לקחת נשימה עמוקה. זה לא טיל איראני שיועד לדימונה, למרות שיש רצון לחבר זאת עם האירוע בנתנז”.

בהמשך דבריו, ידלין הסביר כי הטיל שנורה לעבר מטוסי חיל האוויר במהלך הלילה, טיל נ”מ סורי מסוג SA5, הוא מסוג ישן יחסית ולא יועד במטרתו המקורית להגיע לאזור הדרום בישראל. “הטיל שנורה הוא טיל ישן נגד מטוסי תובלה”, הסביר ידלין. “כשהייתי רס”ן, בשנת 83′, כבר תכננו איך לתקוף אותו. כשהוא לא פוגע במטוס הוא טס עד קצה הטווח שלו”.

סוניה רביבו, תושבת אשלים, סיפרה ל’ישראל היום’: “בשעה שתיים בלילה שמעתי בום חזק וחשבתי שמשהו נפל בתוך הבית. סרקתי את האזור לא מצאתי משהו מיוחד. בבוקר הכנו קפה וישבנו בחוץ, ואז בעלי ראה ברזלים בתוך הבריכה. התקשרנו למשטרה שהגיעה במהירות. כנראה שזה חלק מהטיל. הגיע אלוף הפיקוד לבית. זה דבר מלחיץ כי לא הייתה אזעקה. יש לי שלושה ילדים בבית ואם זה היה קורה באמצע היום זה מפחיד ומלחיץ. חס וחלילה לא רוצה לחשוב אם היה שם ילד או משהו, זה יכל להיגמר אחרת”.

מוקדם יותר הלילה נשמע אזעקת צבע אדום נשמעה באזור הנגב סמוך לדימונה.

מצה”ל נמסר כי מדובר בטיל נ”מ סורי שכוון לעבר מטוסי חיל האוויר, חדר למרחב האווירי של ישראל והתפוצץ סמוך לדימונה. לפי הצבא, מיירט הגנה אווירית שוגר, אך עדיין לא ברור אם בוצע יירוט בפועל. הנושא נמצא בבדיקה.

פיצוץ טיל הנ”מ נשמע היטב באזור ירושלים, השפלה והדרום. הפיצוץ גרם להדף באזורים רבים בארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות