העסקן משה שילת מחב”ד צוהל: ‘פוניבז’ מקבלת עונש בלתי נתפס’

יוסף גרינבוים
|
י' אייר התשפ"א / 21.04.2021 22:49
הרב משה שילת, מבכירי עסקני חב”ד בישראל, הגיב על העימותים האלימים בישיבת פוניבז’: “הישיבה שבה ביזו בפרהסיא את הרבי מליובאוויטש זי”ע – המקום היחיד בעולם שראשי ישיבות חוטפים מכות רצח מבחוריהם… אי אפשר שלא להצטמרר מהעונש המר הזה”

מתעבר על ריב לא לו? הרב משה שילת, מבכירי עסקני חסידות חב”ד בישראל, התייחס הערב (רביעי) לאירועים האלימים בישיבת פוניבז’ בבני ברק בין פלג ‘השונאים’ לפלג ‘המחבלים’ – וטען כי הישיבה שבה ביזו את הרבי מליובאוויטש זצ”ל מקבלת את עונשה.

אכזרי: תלמיד מ’המחבלים’ מושך בזקן של מנהל הישיבה בתפילה • צפו

צפו: ‘השונאים’ מתפרצים לתפילת מנחה בפוניבז’ וזורקים גביעי לבן

עימותים אלימים בפוניבז’: מנהל הישיבה הוכה ונפצע

בסטטוס שפרסם בטלפון האישי שלו, כתב הרב שילת: “ישיבת פוניבז’ שבה ביזו בפרהסיא את צדיק הדור הרבי מליובאוויטש זי”ע, מקבלת עונש בלתי נתפס – המקום היחיד בעולם שראשי ישיבות חוטפים מכות רצח מבחוריהם… אי אפשר שלא להצטמרר מהעונש המר הזה”.

הוא סיים: “יתמו חטאים ולא חוטאים!”

יצוין, כי ראשי ישיבת פוניבז’ של פלג ‘השונאים’ מכבדים את חסידות חב”ד, וראשי הישיבה אף נפגשים עם רבנים ומשפיעים מחב”ד.

“לא מבין מדוע הרב שילת מתערב במחלוקת הזו? מה הקשר בין מה שקרה בישיבה לפני  35 שנים למה שקורה היום?”, אומר גורם בישיבה לחרדים 10.

כפי שדווח בחרדים 10, הפלגים בישיבה מנהלים בימים האחרונים עימותים על השליטה בהיכל הישיבה.

אתמול הכו תלמידי ‘המחבלים’ את מנהל הישיבה הרב אריה (לייבל) כהנמן בעת תפילת מנחה – ואחד התלמידים אף תועד מושך באכזריות בזקנו. הוא פונה לבית החולים בתל השומר. תלמיד בישיבה פונה אף הוא במצב קל, לאחר שנפגע מגז פלפל.

מנגד, תלמידי ‘השונאים’ תועדו משליכים גביעי לבן על תלמידי ‘המחבלים’ בעת התפילה.

העימותים שמסעירים את גבעת הישיבה בבני ברק מגיעים לאחר שבשנים האחרונות נשמר הסכם שהושג, לפיו בחלק מהיכל הישיבה לומדים תלמידי פלג ‘השונאים’ ובחלק האחר תלמידי פלג ‘המחבלים’.

אולם, בעקבות ‘שנת הקורונה’ הופר האיזון שנשמר בין שני הצדדים הניצים. שכן, בשנת הקורונה למדו תלמידי ‘השונאים’ בביתם, כפי הנחיות משרד הבריאות, בעוד  תלמידי פלג ‘המחבלים’ הפרו בבוטות את ההנחיות והחלו ללמוד בכל שטח בית המדרש.

עם תחילת ‘זמן קיץ’, לאחר מיגור הקורונה, שבו תלמידי ‘השונאים’ אל בית המדרש, אולם גילו כי מקומותיהם נתפסו ו’המחבלים’ אינם מאפשרים להם לשוב אל מקומותיהם.

מאז מחליפים הצדדים מהלומות.