נתניהו: ‘לא ניהלת מו”מ, רק דרשת רוטציה. סגרת דיל עם לפיד’

ראש הממשלה טען כי בנט לא חותר להקמת ממשלת ימין: "אתה קורא לעצמך ימינה ובפועל אתה הולך שמאלה" • "מה עם ההתחייבויות שנתת שלא תשב עם לפיד והשמאל? אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם 10 מנדטים. איך אפשר להתייחס למה שאתה אומר כשאתה מתעתע בציבור?"
אריה ריבקינד
י' אייר התשפ"א / 21.04.2021 21:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) בחריפות את יו”ר ימינה נפתלי בנט.

“רוב הציבור רוצה שאני אמשיך להוביל את המדינה בראש ממשלת ימין יציבה. הציבור נתן לימין 65 מנדטים כדי שיקים ממשלה יציבה שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל”, פתח נתניהו.

“שמעתי את נפתלי בנט. בניגוד לטענות שלך, אתה עושה הכל כדי לא להקים ראש ממשלה, אלא להיות ראש ממשלה בתמיכת המשותפת. אתה קורא לזה ממשלת אחדות. איזה ניסיון שקוף להונות את הציבור. זאת תהיה ממשלה של 50 מנדטים של השמאל ושמאל קיצוני – יחד איתך. זה פשוט יריקה בפרצוף. ומה עם ההתחייבויות שנתת שלא תשב עם לפיד והשמאל? חתמת על זה באופן דרמטי במסמך. אתה אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם 10 מנדטים. איך אפשר להתייחס לדברים שאתה אומר כשאתה מתעתע בציבור וסותר את דבריך?”

נתניהו הוסיף: “אתה קורא לעצמך ימינה, אבל אתה הולך שמאלה. לא תוכל לעמוד מול הלחץ הבינלאומי. לא תוכל לעשות רפורמה אחת ימנית. מי יתן לך? מרב מיכאלי? הפיתרון היחיד הוא בחירות ישירות”.

הוא הדגיש: לא ניהלת איתנו משא ומתן, אלא רק דרשת רוטציה. בזמן שהמנדט אצלנו, סגרת דיל עם לפיד”.

נתניהו האשים את בנט: “אם היית רוצה ממשלת ימין, היית תומך בבחירה ישירה. בבחירות ישירות, מי שייבחר יקים אוטומטית ממשלה, כמו בדמוקרטיות אחרות בעולם מיפן ועד פורטוגל. רוב עצום רוצים בזה וזה הפתרון הדמוקרטי היחיד בניגוד למעשה האנטי-דמוקרטי שאתה מנסה לעשות עם לפיד – להקים ממשלת שמאל עם ראש ממשלה עם שבעה מנדטים.

“בשנה שעברה אמרת שתתמוך בבחירה ישירה כי זו הדרך היחידה למנוע בחירות נוספות, מה השתנה? – זה לא אומר לך כלום כי אתה פשוט רוצה לעמוד בראשות ממשלת שמאל. ממשלה כזאת תקרוס מהר ותוביל לבחירות, אבל מה אכפת לך, בשביל האמביציה שלך אתה מוכן לעשות הכל, גם אם זה לכמה חודשים, גם במחיר של חיסול הימין. תפסיק לרמות את הציבור: תבטל את הדיל עם לפיד ותתמוך בחוק בחירה ישירה, רק אז זאת תהיה ימינה, ולא שמאלה”.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר נתניהו: “תאוות השררה של בנט מדהימה. לפעמים אני חושב לתת לו סוף שבוע בבלפור – שיראה מה זה באמת” .

במענה לשאלה האם יפרוש במידה וייאלץ ללכת לאופוזיציה – והשיב: “אני לא פורש. אני אמשיך להיאבק”.

הוא גינה את ההתקפה נגד בני משפחתו של אלקין: “אני נגד תקיפה אישית של כל אחד ואחת, ובטח לא בני משפחה – מכל מקום שהוא”.

הוא שלל אפשרות להתמנות לנשיא: “לא ויתרתי על הנשיאות – מעולם לא רציתי להיות נשיא המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנימין בן צילה ה' ישמרהו ויחייהו אמן . כולנו היהודים השפויים אסירי תודה לבנימן נתניהו. ר.מ הכי מוצלח שהיה למדינת ישראל מאז הקמתה. כמה זכויות יש לאדם הדגול הזה. מדינה שלמה נושמת בזכות כתפיו הרחבות. אלפי ישיבות במ.ד פתוחים ומתפללים בזכותו. כמה זכויות יש לך ביבי תודה תודה תודה ביבי אין אין עליך. בחיר ה' אתה
    22/04/2021 02:57
    יודי 1
  1. בנימין בן צילה ה’ ישמרהו ויחייהו אמן . כולנו היהודים השפויים אסירי תודה לבנימן נתניהו. ר.מ הכי מוצלח שהיה למדינת ישראל מאז הקמתה. כמה זכויות יש לאדם הדגול הזה. מדינה שלמה נושמת בזכות כתפיו הרחבות. אלפי ישיבות במ.ד פתוחים ומתפללים בזכותו. כמה זכויות יש לך ביבי תודה תודה תודה ביבי אין אין עליך. בחיר ה’ אתה