שלוש שנות מאסר נגזרו על עבריין מעשים חמורים – שהפר צווי פיקוח

חיים טוויל
|
ט' אייר התשפ"א / 21.04.2021 19:07
חזקיהו קהלני הורשע בעבר בארבעה כתבי אישום שונים בגלל מעשים חמורים • בשנת 2011 הורשע בביצוע מעשים חמורים בקטינים בני 12-10 – ונידון ל-10 שנות מאסר • חודשים ספורים לאחר שחרורו, התרחשו האירועים בהם הורשע • השופט: “ניתן היה לצפות כי הפיקוח על הנאשם יהיה יעיל יותר”

בית משפט השלום בירושלים גזר השבוע שלוש שנות מאסר על עבריין שהפר כמה פעמים צווים שאסרו עליו להתקרב לבתי ספר, לגני שעשועים ולעוד מקומות – וליצור קשר עם קטינים. כך הודיעה היום (רביעי) פרקליטות מחוז ירושלים.

האיש, חזקיהו קהלני מאזור ירושלים, גם הורשע בתקיפה.

הורשע הנאשם בשבע הפרות של צו פיקוח ועבירה אחת של תקיפה. מגזר הדין עולה, לאחר שמיעת עדותיהן של הקטינות, כי כל העבירות בוצעו בפרק זמן קצר, באותו ישוב, כלפי קבוצה של מספר ילדות בנות 9-11, שכולן בקשר חברתי זו עם זו.

כמו כן ההפרות כולן דומות זו לזו ובכולן הנאשם פנה לילדות, ניסה לקשור עמן שיחה והציע להן ממתקים (מלבד מקרה אחד), ובשלושה מקרים הציע לילדות כי ישא אותן על כתפיו. באחד המקרים הנאשם תפס בידה של הילדה עימה ניסה לקשור שיחה.

בית המשפט קבע כי הוא יפצה כל אחת מן הילדות ב-3,000 שקלים.

בעבר הורשע קהלני בארבעה כתבי אישום שונים של עבירות בגין מעשים חמורים, בהם שלושה בקטינים החל משנת 1993.

בשנת 2011 הורשע קהלני, שפעל באיזור מאה שערים,  בביצוע מעשים חמורים במיוחד בקטינים בני 12-10, אז נידון ל-10 שנות מאסר.

חודשים ספורים לאחר שחרורו התרחשו האירועים בהם הורשע השבוע.

בגזר הדין כתב השופט ירון מינטקביץ’ מבית משפט השלום בירושלים: “צו פיקוח אשר הנאשם אינו מקפיד לקיימו ככתבו וכלשונו אינו שווה את הנייר שעליו נכתב. לפיכך יש להבהיר לכל עבריין מורשע כי הצו אינו המלצה או בקשה”.

בנוסף, העביר השופט ביקורת על שירות בתי הסוהר והוסיף בגזר הדין: “עבריין משוחרר, אשר הוטל עליו צו פיקוח, אמור להיות תחת פיקוח של שירות בתי הסוהר. במיוחד דברים אמורים בעבריין מועד, שהשתחרר זמן קצר קודם לכן ממאסר ממושך בשל עבירות חמורות”.

עוד אמר השופט: “בזכות תושייתה של אמה של אחת מהן  – נעצר. ניתן היה לצפות כי הפיקוח על הנאשם יהיה יעיל יותר”.

עורכת הדין שניהלה את התיק, ברכה בן אדרת-זרחיה מפרקליטות מחוז ירושלים: “גזר הדין ממחיש את החומרה בהפרות צווי פיקוח, שנועדו לפקח על עבריין שלא יבצע עבירות נוספות. במקרה זה, הנאשם בעל מסוכנות גבוהה ומעשיו מהווים הפרה חמורה של הצו. נסיבות אלה הצדיקו הטלת מאסר ממושך כדי להרחיקו מקטינים וקטינות”.