אחמד טיבי מסביר למה התנגד להדחת משה גפני מוועדת הכספים

הח"כ מהרשימה המשותפת: "אנחנו מדברים עם לפיד, נביא הישגים" • "עדיין נתניהו יכול להשיג רוב בוועדה המסדרת בקונסטלציות מסוימות" • יעקב אשר: "מי היה חולם שגדעון סער שהיה איש ימין יצטרף לדבר שכזה?"
אריה ריבקינד
ט' אייר התשפ"א / 21.04.2021 18:22

ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס הערב (רביעי) למגעים המתנהלים בתוך ‘גוש החרם’, לקראת אפשרות שיאיר לפיד יקבל מהנשיא את המנדט בעוד שבועיים.

“אנחנו מנהלים מגעים עם לפיד, יש לנו קווים אדומים אבל חשוב לנו להביא הישגים לציבור הערבי”, אמר טיבי בראיון שהעניק לרשת ב’. “הצגנו את הנושאים בפניו, ההיענות הייתה חיובית בכמה נושאים. לפיד ביקש המלצה לנשיא, והימנעות של המשותפת ורע”ם בהקמת ממשלה של מה שהוא קורא גוש השינוי”.

הוא התייחס לתרגיל הפוליטי עם מנסור עבאס: “אני שמח שבסופו של דבר רע”ם הצביעה עם הצד שבו הרשימה המשותפת. התוצאה של 60-51, וראיתי את הפנים של בנימין נתניהו, זה מצב מורלי. עדיין נתניהו יכול להשיג רוב בוועדה המסדרת בקונסטלציות מסוימות”.

טיבי הסביר מדוע הוא מתנגד להדחת ח”כ משה גפני מראשות ועדת הכספים: “הוא יושב ראש טוב, ובמשך שנים רבות היה לנו שיתוף פעולה פורה איתו בכל מה שקשור לצרכים של החברה הערבית. אני לא חושב שמועמד של ישראל ביתנו צריך להחליף אותו”.

ח”כ יעקב אשר הבהיר הערב כי מפלגתו לא תשב עם ‘גוש החרם’.

“אני רואה בדאגה רבה את האפשרות שתוקם פה ממשלה שהיא אנטי מסורתית, שתאבד הרבה מהסמלים היהודים של המדינה. ההרכב המסתמן של ‘ממשלת השינוי’ לא יכול להתגבש סביב סטטוס קוו, מי היה חולם שגדעון סער שהיה איש ימין יצטרף לדבר שכזה?

הוא הדגיש: “אנחנו לא מוכרים ולא ממסחרים את הערכים שלנו בשביל כסאות ותפקידים יהיו אשר יהיו, גם לא בשביל תקציבים למרות שהם חשובים, ובטח לא בשביל נקמות אישיות”.

על הפגישה הצפויה של יו”ר יהדות התורה עם יו”ר יש עתיד: “לפגישת גפני-לפיד אין משמעות דרמטית כפי שמנסים לצייר. אין שום משמעות לפגישה, אנחנו עורכים פגישות כאלה בכל יום. גפני אמר גם שאנחנו לא חוששים מאופוזיציה.

“הדומיננטיות של מרצ, לפיד וליברמן תהיה הרבה יותר חזקה מ-14-15 ח”כים מהימין. מה שמאחד היום את כל הקבוצה הזאת זה להזיז את נתניהו, מה מחזיק אותם ביחד?”, תהה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות