צה”ל מזהיר בני ישיבה שלא התייצבו: יופעל נוהל משתמט

בצה"ל ניתנה הנחייה חדשה לטיפול בבני ישיבות שלא הסדירו מעמדם: "במידה ולא תתייצב להסדרת מעמד תוך 30 ימים במדור בני ישיבות, יופעל נגדך נוהל הנהוג כנגד משתמט גיוס שאינו משתף פעולה עם רשויות הצבא" • ב-1 באוגוסט התייצבו יותר מ-1000 בני ישיבות והסדירו מעמד • אל 20 בחורים שלא הגיעו - נשלח המכתב
י"ח אב התשע"ד / 14.08.2014 19:12

האם החגיגה של בחורי ישיבות שלא מילאו את חובת ההתייצבות המוטלת עליהם לשם דחיית שירותם הצבאי מגיעה לסיומה?

מנוסח מכתב ששוגר לבתי בני ישיבות שלא הסדירו את מעמדם, עולה כי בצה”ל ניתנה הנחייה חדשה לטיפול בנושא, אלא אם מדובר באזהרת סרק שהצבא אינו מתכוון לממשה.

הנידון במכתב: “צו התייצבות למועמדים לשירות ביטחון המיועדים להסדיר מעמד כבני ישיבות בהתאם לחוק שירות בטחון – אזהרה”.

“1. על פי חוק שירות ביטחון (נוסח משולב) התשמ”ו-1966, המסדיר מעמדם של בני הישיבות, זומנת להסדרת מעמד והגשת טופס דחיית גיוס במדור בני ישיבות בלשכת גיוס תל-השומר.

2. על פי רישומינו, טרם התייצבת להסדרת מעמדך מול הצבא, ובכלל כך טרם הגשת בקשה לדחיית גיוס משום היותך תלמיד ישיבה, חרף מספר הזימונים שנשלחו אליך.

3. במידה ולא תתייצב להסדרת מעמד תוך 30 ימים במדור בני ישיבות בלשכת גיוס תל-השומר, יופעל נגדך נוהל הנהוג כנגד משתמט גיוס שאינו משתף פעולה עם רשויות הצבא באשר לגיוסו לשירות ביטחון”.

ברקע עומד ה-1 לאוגוסט, אז זומנו להגיע אל לשכת הגיוס – כפי שדיווח כאן בחרדים10 – למעלה מ-1000 בחורי ישיבה.

משיחה עם גורם בכיר המעורה בנתונים עולה, כי רוב בני הישיבות הגיעו והסדירו את מעמדם. רק 20 בחורים נמנעו מלהגיע, ואל בתיהם שוגר מכתב זה, שמשמעותו ברורה.

ביום ראשון הקרוב, ה-17 לאוגוסט, אמורים להתייצב בלשכת הגיוס עוד כמעט 200 בחורים. מי מהם שלא ימלא את חובתו ואת הוראת גדולי ישראל להגיע ולהסדיר את המעמד – יקבל אף הוא את המכתב.

הגורם הבכיר מזכיר, כי על פי החוק הקיים, המועמד לשירות – המלש”ב, “הוא זה שצריך לבדוק בהגיעו לגיל 17 מה עם צו הגיוס שלו, לשאול את עצמו למה לא הגיע, אולי הכתובת אינה נכונה. הדבר אינו באחריות צה”ל, המשגר מכתבים באופן אוטומטי, אך לא אמור לבדוק מה קרה איתם. כלומר, התירוץ של ‘המכתב לא הגיע’, ו’לא קיבלתי’, אינו תקף חוקית”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיוק מפליא
    15/08/2014 00:18
    כתוב שם
  1. משהו השתנה בין המכתב הזה לשאר הקודמים שהגיעו לפניו???
    משהו בו מיוחד או מאיים יותר??
    אולי ה20 בחורים שנותרו (אולי נשמטו לכם שני אפסים?) ולא התייצבו יקראו את דבריכם וישתכנעו המשיכו בשם גדולי הדור….

  2. מדובר נכון להיום על כ-300 בחורים
    17/08/2014 19:19
    אחד שמבין
  3. לא יודע מאיפה הגעתם ל-20….

  4. כ
    14/11/2014 15:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. כ”ק האדמו”ר מצאנז קלויזנבורג ארה”ב התבטא השבוע בחריפות נגד גזירת הגיוס, ומחה על דרישת הצבא, והסכמת רבני המועצת, להתייצב בלשכות הגיוס.

    “היכן אנו נמצאים, באיזה עיוורון לקינו?”, פתח האדמו”ר את דבריו בכאב. “כל אחד טרוד בדאגותיו ובענייניו ושוכח כי השכינה הקדושה מחוללת מפשעינו. כבוד התורה למרמס. קמים ולועגים על התורה ולומדיה ואין פוצה פה ומצפצף”.

    בהמשך הוסיף האדמו”ר וזעק: “עד היכן הגענו, כאשר עומדים מרשיעי ברית ומבקשים לעקור את התורה עומדים מבינינו ומתוכנו כלשון המדרש בפרשת בראשית ‘מכם ובכם’, ואינם מבינים או אינם רוצים להבין כי הרי כל המטרה היא לעקור את התורה ולהעביר את בחורי ישראל בגזרת שמד, ועוד מתווכחים הרבנים מנהיגי עם ישראל על חשבונות שווא והבל וקטנות המוחין.

    “במקום להתלכד ולהתחזק כחומה בצורה נגד כל מבקשי נפשנו, משקיעים את הראש בדברי הבל וכזב שאין בהם שום כבוד להשי”ת ולתורתו הקדושה”.

    האדמו”ר הזכיר את אביו וסיפר כי “היה מצטט את לשונו הקדוש של רבנו הדברי חיים זיע”א בפרשת ויקהל, כי רוב הבעלי בתים ומנהיגים בדורנו הם מהערב רב. היום, לצערנו, מרגישים זאת. אם אותם רשעים היו נתקלים בחומה בצורה שאין בה שום סדק, הם בוודאי היו נסוגים לאחור, כי גם הם מבינים שאי אפשר לכפות העברה על הדת בכפייה. רק ברגע שהם רואים שנכנסים למשא ומתן על הפרטים והנושא ניתן לדיון, הם מקבלים את הכוח להוציא לפועל את גזרותיהם הנוראות”.

    “שאל אותי בשבוע שעבר אחד מגדולי האדמו”רים שליט”א, סיפר הרבי לחסידיו, מה הייתה דעתו של אבי מורי הקדוש זיע”א אילו היה חי היום בינינו. אמרתי לו, לא צריך להיות נביא ולא בן נביא, כל אחד שהכיר אותו מבין לבד כי האש הבוערת בקרבו הייתה עם חשבון אחד לבד ‘כבוד שמים’, בלי שום פשרות, ותו לא מידי. וחוץ מזה, אם הייתה שאלה כזאת מגיעה לשולחנו, הרי ברור שההתייחסות הייתה בצורה אחרת לגמרי; מסתמא היה שרוי בתעניות ימים רבים לפני שהיה ניגש לדון בעניינים כאלו שהם נשמת היהדות, וכל עתידו של כלל ישראל תלוי בהם. והיום, מהנאמר ומה נדבר, איזה פנים וצורה יש לנו? יסוד הכל הוא שצריך להשליך חשבונות אחרים וכסף השוחד שמקבלים גבאי הרבנים, ולחשוב רק על כבוד שמים, ואז ממילא אין שום שאלות”.

    “שורש הבעיה הוא אצלנו”, הוסיף האדמו”ר, “כי חסר לנו בבהירות שחיים ללא תורה ויהדות אינם חיים כלל. הבה נתאר, אילו מגיע רוצח ודורש מאתנו כל שנה שלושת אלפי בחורים לרצוח אותם, האם היינו נכנסים לספקות או לחשבונות או לוויכוחים, אולי כדאי לעשות משא ומתן והידברות עם הרוצח? אולי כדאי להתייצב בפניו? אולי נתנהל בחוכמה כנגדו ואז נצליח שלא ישחוט רק בחורים בודדים בלבד? ברור שכל אחד היה תופס את ילדיו ומסתתר במבצר ממוגן וזועק למשחית: ‘הרף ממני רוצח! הסתלק מעליי!’ אז הרוצח היה רואה שאין לו עם מי לדבר,והיה יורד מכל הרעיון. כל הצרה נובעת מכך שבעינינו לא ברור ומוחשי שמדובר פה בעקירת התורה, כי בניתוק בחורי ישראל מהתורה, בניתוק ילדי ישראל מאווירה של יראת שמים, המשמעותהיא הריגתם ורציחתם הרוחנית. ככל שנחדד בקרבנו יותר ויותר את ההרגשה ‘כי הם חיינו’, וכי מבלעדי התורה חיינו אינם חיים, אז כבר לא יהיה מקום לשום ספק ושאלה”.

    במהלך דבריו פרץ האדמו”ר בבכי ואמר: “הרי רק לפני עשרות שנים התחוללה השואה האיומה, ובחסדי שמים למעלה מדרך הטבע קם וגדל דור חדש של עדרים עדרים, יראים ושלמים, בחורי ישראל קדושים הממלאים את היכלי התורה. ועתה, אוי נא לנו מגזרת השמד הנוראה שזוממים להכחיד את כלל ישראל. אף אחד אינו ויכול להשתמט מחובת אחריות, כל יחיד ויחיד מחויב לעשות יותר מכדי יכולתו, לצאת ולהפגין נגדם, להתאמץ בהתמדת התורה, ללמוד הרבה שעות רצופות בלי הפסק, לקבוע סדרים של חמש שעות רצופות לפחות פעם אחת בשבוע, להתאמץ מאוד בעבודת התפילה לשפוך שיח לפני בורא כל העולמים המצפה לשמוע את תפילותינו, לדבר ולהתחנן מלפני השם כעיני הבן אל אביו וכעיני עבדים אל אדוניהם. על ידי התפילה והשיחה אל השי”ת בתחנונים, אפשר לבקוע שערי שמים ולבטל אתכל הצרות וכל הגזרות”.