ימינה והליכוד הגיעו להסכמה, אבל רע”ם תמכו בהצעת לפיד

בנט הגיע להסכמות עם הליכוד והצביע בעד הצעת נתניהו לוועדה המסדרת, אך רע''מ נכנסו ברגע האחרון למליאה והצביעו נגד • הצעת 'גוש החרם' להרכב הוועדה המסדרת עברה • סמוטריץ: ''‏מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר'
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"א / 19.04.2021 18:41

‘גוש החרם’ ישלוט בוועדה המסדרת: מפלגת רע”מ של מנסור עבאס הפילה את הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת. בעקבות כך, הוועדה המסדרת תישלט על ידי ‘גוש החרם’.

דקות לפני ההצבעה, מפלגות ימינה והליכוד הגיעו להסכמה ברגע האחרון על הרכב הקמת הוועדה המסדרת שיעניק רוב לימין בוועדה. על פי ההסכם, ימינה הצביעה על ההצעה שמגדירה נציג אחד בוועדה לכל חמישה ח”כים, ובתמורה הליכוד התחייב להעביר נציג אחד מהמכסה שלה בוועדה לימינה, כל שהמפלגה של בנט תיוצג על-ידי שני חברים בוועדה.

אולם, על אף ההחלטה של בנט לתמוך בהצעה של ‘גוש נתניהו’, מנסור עבאס החליט להפיל את ההצעה – והיא נפלה ברוב של 60 מתנגדים מול 58 תומכים.

הוועדה המסדרת תישלט על ידי גוש מתנגדי נתניהו לאחר שהתקבלה ההצבעה של מפלגת יש עתיד, ברוב של 60 מול 51, כאשר סיעת ימינה יצאה מהמליאה.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: ”‏מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר”.

יו”ר סיעת הציונות הדתית ח”כ אורית סטרוק אמרה: ”‏מה שקרה עכשיו במליאה ממחיש יותר טוב מכל תסריט, עד כמה אסור להישען על קואליציה עם רע”מ. היום זה ועדה מסדרת. מחר מבצע בעזה. לתשומת לב כל מי שהמדינה הזו יקרה לו”.

יאיר לפיד הגיב: “הניצחון בהצבעה על הוועדה המסדרת הוא עוד צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית”.

יו”ר סיעת יש עתיד, ח”כ מאיר כהן, בירך על החלטת הכנסת לאשר את הצעתו להרכב הוועדה המסדרת: “אני שמח שהגענו לרגע הזה – הקמת ועדה מסדרת, שתבטיח פעילות שוטפת של הכנסת, בצורה המשקפת באופן מיטבי את יחסי הכוחות בכנסת כפי שקבע הבוחר. שמשקפת את רצון העם. כעת, כפי עשינו והוכחנו תמיד, הציבור בישראל יכול לסמוך עלינו שנמשיך לעשות הכל כדי להביא לממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת, טובה, יציבה ואיכפתית”.

לקראת ההצבעה היו שתי גישות הנוגעות להרכב הוועדה: האחת של ‘גוש נתניהו’ והשנייה של ‘גוש החרם’.

לפי הצעת הליכוד, הוועדה המסדרת הייתה אמורה לכלול 22 נציגים: 2 הגושים יקבלו כל אחד 10 מושבים, והסיעות ימינה של נפתלי בנט, ורע”ם של מנסור עבאס יקבלו כל אחת נציג אחד.

מנגד, לפי הצעת ‘גוש החרם’ בראשות יאיר לפיד – שאושרה, יכהנו בוועדה 33 חברי כנסת: 16 שישויכו ל’גוש החרם’, 14 ל’גוש נתניהו’, נציג אחד לרע”מ ו-2 נציגים לימינה.

מוקדם יותר הציג ח”כ מיקי זוהר במליאה את הצעת הליכוד: “אנחנו יודעים שיש מבנה מסוים לכנסת והמבנה הזה חייב לשקף את כוחות הכנסת. ההצעה הזו שאני הבאתי היום זו הצעה שמשקפת את הכוחות בכנסת באופן האובייקטיבי ביותר והמדויק ביותר. אתם הצעתם הצעה קיצונית לכיוון שלכם”.

זוהר הוסיף: ”מי שיכריע היום את ההצעה זו ימינה, ההצבעה היום של ימינה יש לה משמעות אחת, האם תקום פה ממשלת שמאל יחד עם בנט כראש ממשלה או האם תקום פה קואליציה של ימין. הלכה למעשה בנט היום יכריע לא בעניין הוועדה המסדרת אלא יכריע מי הולך להרכיב ממשלה”.

ח”כ מאיר כהן הציג את הצעת מפלגת יש עתיד ואמר: “ההצעה שלנו משקפת בצורה ברורה ואותנטית את יחסי הכוחות כפי שקבע הבוחר. בסופו של יום 57 זה יותר מ-52. יותר מדי שומעים כאן שמאל וימין. אני לא רוצה לעשות תחרות מי יותר שמאלי ומי יותר ימני, אני רק רוצה להגיד דבר אחד, יכול מאוד להיות שהגיע הזמן שנתחיל לדבר במה טוב למדינה הזאת.

”יש גם בשמאל ויש גם בימין אנשים שהמשותף להם הוא הרבה יותר מה מפריד ולכולנו יש משותף אחד שזה מדינת ישראל”, הוסיף כהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות