נתניהו לחרדים: בנט הולך עם השמאל, נצטרך להיות חזקים ביחד

פגישה מתוחה: יו"ר ימינה סירב לומר לנתניהו איך תצביע מפלגתו על הרכב הוועדה המסדרת • נתניהו ליהדות התורה: "בנט הולך איתם, אנחנו נצטרך להיות חזקים ביחד - והתקופה הזאת תעבור מהר'' • גפני: "נשב רק עם נתניהו, גם במחיר של אופוזיציה או הליכה לבחירות חמישיות"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"א / 19.04.2021 17:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אחר הצהריים (שני) לישיבת סיעת ‘יהדות התורה’, כדי לשוחח עמם.

נתניהו סיפר להם כי נפתלי בנט סירב לומר בפגישתם, שהתקיימה מוקדם יותר היום, כיצד תצביע מפלגת ימינה על הרכב הוועדה המסדרת.

נתניהו אמר לח”כים: ”בנט הולך איתם (-עם השמאל), אנחנו נצטרך להיות חזקים ביחד – והתקופה הזאת תעבור מהר”.

ראש הממשלה הבטיח: ”אפעל מול משרד הבריאות כדי שהר מירון יהיה פתוח ללא הגבלה בל”ג בעומר”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני אמר לאחר הפגישה כי מפלגתו נשארת נאמנה לליכוד ולראש הממשלה. ”נשב רק עם נתניהו גם במחיר של ישיבה באופוזיציה או הליכה לבחירות חמישיות”, אמר גפני. ”לא לוחצים אותו ללכת לנשיאות המדינה”.

ראש הממשלה הודיע קודם לכן, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, כי הוא תומך ביוזמת יו”ר ש”ס אריה דרעי לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה.

“יש פתרון לפלונטר הפוליטי ורוב עצום בציבור תומך בו. במקום להרכיב ממשלות אבסורדיות, למשל עם ראש ממשלה שקיבל בבחירות רק 7 מנדטים, יתקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה. הציבור יבחר ישירות את ראש הממשלה בבחירות בזק, בלי לפזר את הכנסת”.

הוא הדגיש: “היום גם מגיע רגע האמת של נפתלי בנט. הוא התחייב שלא לשבת תחת לפיד עם מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת. לכן עליו להפסיק לדהור לממשלת שמאל יחד עם לפיד, מרצ והעבודה.

“עליו לתמוך בהצעתנו לוועדה המסדרת שמונעת את העברת הכוח בכנסת לשמאל ואף משאירה בידיו את זכות הוטו ולתמוך בפתרון הבחירה הישירה, דבר שרוב עצום בקרב מצביעיו תומך בו. אם בנט לא יעשה זאת, פירוש הדבר שהוא חובר לשמאל”.

יו”ר סיעת הליכוד ח”כ מיקי זוהר אמר: ”מי שיכריע מי ינצח בהצבעה זה ימינה. ההצבעה של ימינה יש לה משמעות. המשמעות היא אחת – האם תקום פה ממשלת שמאל יחד עם בנט כראש ממשלה או האם תקום פה קואליציית ימין. השאלה הזאת היא שאלה הרת גורל. לכן אולי אנשים חושבים שיש פה עוד הצבעה. שמאל זה שלום בכל מחיר עם הפלסטינים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות