דרעי: לא משנים את שיטת המשטר, אלא רק נותנים פתרון למבוי הסתום

יו"ר ש"ס הסביר בפתח ישיבת הסיעה את הצעת החוק לבחירה ישירה: "חשבתי המון וניסיתי בכל הדרכים וזה הפתרון שאני מציע. פתרון לא פשוט אבל זה הפתרון הכי דמוקרטי שיכול להיות" • "יש דיבורים על הקמת ממשלה אחרת, בעיניי הזויה, ממשלה שלא תחזיק מעמד"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"א / 19.04.2021 15:58

יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, קרא בצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעת ש”ס, לחוקק את חוק הבחירה הישירה שיזם והונח היום על שולחן הכנסת על ידי שני ח”כים מסיעתו.

“הצעת החוק לא משנה את המשטר והכללים אלא נותנת פתרון למבוי הסתום שמדינת ישראל נקלעה אליו”, אמר דרעי, “משבר פוליטי שבו ארבע פעמים הלכנו לבחירות ואין ממשלה בישראל – ואנחנו לקראת בחירות חמישיות שלא יביאו להכרעה”.

הוא הוסיף: “למרות שהימין קיבל 65 מנדטים הוא לא מצליח להקים ממשלה. יש דיבורים על הקמת ממשלה אחרת, בעיניי הזויה, ממשלת ‘לא אחדות’ אלא ממשלת לא ‘רק ביבי’, ממשלה שלא תחזיק מעמד”.

הוא הסביר את ההצעה: “העם, שהוא הריבון מעל כולם, יגיד את מי הוא רוצה כראש הממשלה. כל מועמד שיקבל 40 אחוז או את מרב הקולות יקים ממשלה ואם הוא לא יצליח נלך לבחירות תוך 30 יום”.

“חשבתי המון וניסיתי בכל הדרכים וזה הפתרון שאני מציע”, הדגיש דרעי, “פתרון לא פשוט אבל זה הפתרון הכי דמוקרטי שיכול להיות. בואו נסמוך על הציבור. אני מקווה ששיקולים של טובת המדינה והעם יגברו כל השיקולים האחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות