סמוטריץ’ לבנט: הקמפיין הסתיים, תחליט אם אתה בימין או בשמאל

סמוטריץ' בישיבת הסיעה - לנתניהו: "תעשה כל שביכולתך לבנות גשרים ואמון עם חבר הכנסת סער. העם מצפה מאיתנו להתגבר על המשקעים, לעשות ויתורים הדדים"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"א / 19.04.2021 15:45

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לאירועים האלימים אתמול בירושלים וביפו.

“אזרחי ישראל המדינה בוערת, ערבים מובילים מסע אנטישמי ופוגעים ביהודים רק בשל היותם יהודים. אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון וקורא לשרים האחראיים לתת הוראה לגדוע באחת את ההתפרעויות של שונאי ישראל כנגד יהודים ברחבי הארץ. זו מציאות שלא ניתן לקבל ושחושפת טפח נוסף ברפיון ידיה של מערכת המשפט הישראלית שלא אחת מתאכזרת לרחמנים ומרחמת על אכזריים”.

על הפלונטר הפוליטי אמר: “אובייקטיבית, המצב הפוליטי הוא כזה שמאפשר הקמת ממשלת ימין, ממשלה שהרוב המוחלט של אזרחי ישראל חפץ בה ומבקש את הגשמת ערכיה. אבל יש מחלוקות ומשקעים וכעסים ושום דבר לא מתקדם.

“הקמת ממשלה שנשענת ותלויה במי שמזדהים עם אויבי ישראל, מחבקים ומעודדים מחבלים, אינם מקבלים את מדינת ישראל כמדינה יהודית, ומנסים להשיג באמצעים שלטוניים את מה שלא הצליחו אויבינו להשיג במלחמה – מסוכנת למדינת ישראל, וחובה למנוע אותה. אני שב ומתחייב, כפי שעבר עשיתי פעמים רבות, לעשות הכל כדי למנוע את איוולת הקמתה”.

הוא טען: “אין לי ספק שלמרות קולות מבולבלים שנשמעים בשולי מחנה הימין, אף אחד מראשי מפלגות הימין לא באמת מעלה בדעתו להקים ממשלה שכזו. ראש הממשלה אמר בקולו בצורה ברורה שזה לא יקרה, וכמוהו גם ידידיי נפתלי בנט וגדעון סער. שלושתם אנשים אחראיים ששמים את מדינת ישראל בראש מעייניהם ולא יסכנו את עתידנו ולא יפקידו אותו בידי מי שמטרתם היא הרס החזון הציוני. זה ברור לי ואני מציע להוריד את הספין הזה מסדר היום”.

הוא הוסיף: “אנצל את הבמה לקרוא לחבריי ראשי מפלגות המחנה הלאומי לשנות את נתיב המלחמות הפנימיות ולהקים ממשלת ימין יציבה שתעבוד למען אזרחי ישראל”.

הוא פנה לבנט וסער: “גדעון, אני מתייצב לימינך, נעבוד יחד ונמצא את הדרך להקים ממשלת ימין טובה עבור אזרחי ישראל. נפתלי, התעתוע הפוליטי והמשחק המקביל שלך עם השמאל ועם הימין משמר את הכאוס הפוליטי. הקמפיין הסתיים, הגיע הזמן להכריע, האם אתה מעוניין בממשלת ימין או בממשלת שמאל, כשתכריע, אפשר יהיה להקים ממשלה.

“כל עוד אתה יושב על הגדר, ממתין לכשלונו של נתניהו כדי להקים ממשלה עם לפיד, העבודה ומרץ תוך הפרת כל הבטחות הבחירות שלך, לא ניתן לצפות משחקנים אחרים, שמחשבים גם הם את עתידם הפוליטי, להיכנס את המגרש ולהתחייב להקמת ממשלת ימין.

“לאזרחי ישראל מגיע לדעת לאן פניך, זה יבהיר להם, ויבהיר לכל השחקנים איך ניתן להקים ממשלה. בשעות הקרובות תהיה הצבעה על הוועדה המסדרת – הגיע הזמן שתחליט – אתה עם הימין או עם השמאל.

“אדוני ראש הממשלה, אני קורא לך, תעשה כל שביכולתך לבנות גשרים ואמון עם חבר הכנסת סער. העם מצפה מאיתנו להתגבר על המשקעים, לעשות ויתורים הדדים ולהצליח להקים ממשלה טובה לעם ישראל. אני מאמין שזה אפשרי, עוסק בכך לילות כימים מאז למחרת הבחירות, ומוכן להירתם לכל משימה כדי שזה שיקרה. ואני מאמין בכל ליבי שבעזרת השם כך יהיה”.

על היוזמה לחקיקת חוק הבחירה הישירה אמר: “אני מקווה שלא נזדקק לכך”.

בהמשך דחה סמוטריץ’ את הטענה שהוא מעוניין שבנט יקים ממשלה עם השמאל: “אני שומע את הטיעון שאני רוצה ללכת לבחירות, שבנט ילך לשמאל ואני אהיה מנהיג הציונות הדתית. אני הפכתי ללשון מאזניים בגלל שאני לא מסכים ללכת עם עבאס, אני יכול לקבל כל דרישה שהייתי דורש. ממשלה עם עבאס תהיה ממשלת שמאל והיא לא תשרוד ולא יציבה. אין פוליטיקאי נורמלי שלוקח סיכון לבחירות אלא אם יש אידאולוגיה שמאמינה בצורה ברורה שממשלה עם עבאס היא אסון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות