עבאס: ‘בז לשיח של סמוטריץ’, לא שולל ממשלה בראשות נפתלי בנט’

יו"ר רע"מ בהצהרה לתקשורת בכנסת: "מנסים להכתים אותנו כתומכי טרור. אנו בזים לשיח הזה" • על החוק לבחירה ישירה: "בוחנים את החוק לבחירה ישירה ועמדתנו תקבע לפי טובת החברה הערבית וטובת רע״מ" • סער: "לא נכון לשנות את שיטת הממשל באמצע ההליך הפרלמנטרי"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"א / 19.04.2021 14:35

יו”ר מפלגת רע”ם, מנסור עבאס, מסר בצהריים (שני) הצהרה לתקשורת במשכן הכנסת, כשמאחוריו שני דגלי ישראל וסמל המדינה – ותקף את החרמת מפלגתו בטענה שמדובר בתומכי טרור.

“חלק גדול מהמפלגות בישראל והחברה כבר מקבל את רע״ם ואת מה שהיא מציגה, וחלקים קטנים נמצאים באזורים חשוכים של לפסול את האחר. בנצרת הדגשתי את הצורך בשותפות אזרחית והבעתי סלידה מכל סוג של אלימות. לאחרונה אנחנו מותקפים שאנחנו תומכי טרור, אנחנו סולדים מהשיח הזה. אנחנו לא רוצים להיות צד בשיח פופוליסטי כזה.

“רע”ם לאחרונה מותקפת על ידי גורמים מסוימים שמנסים להכתים אותה כתומכת טרור תוך שיח גזעני, אנחנו בזים לשיח הזה”.

על יוזמת החוק לבחירה ישירה אמר עבאס: “אנחנו בוחנים את החוק לבחירה ישירה ועמדתנו תקבע לפי טובת החברה הערבית וטובת רע”ם”.

הוא הדגיש: “השגנו את היעד שלנו לשים את האזרחים הערבים ואת הבעיות של החברה הערבית בסדר העדיפויות של ישראל”.

בתשובה לשאלה האם הוא שולל את בנט כראש ממשלה – אמר עבאס: “לא שולל שום אופציה. כל האופציות על השולחן”.

יו”ר תקווה חדשה גדעון סער אמר בישיבת סיעתו, כי עמדתו לא השתנתה.

“בראיית תקווה חדשה יש תשתית חלופות להקמת הממשלה כפי שאמרתי פעמיים בחודש הקודם – האפשרות הראשונה היא ממשלת ימין בראשות מועמד אחר, ממשלה כזו ניתן להקים בקלות ובמהירות. האפשרות השנייה היא הקמת ממשלת אחדות פריטטית עם הסדרים שיאפשרו לנו לעמוד על הערכים, העקרונות והשקפת העולם שלנו.

“שתי האפשרויות עדיפות על בחירות נוספות – בין אם יהיו אלה בחירות ישירות לראשות הממשלה ובין אם יהיו אלה בחירות נוספות חמישיות לכנסת. זה לא הזמן לקחת את ישראל לבחירות נוספות”.

בהמשך דבריו תקף סער את היוזמה לבחירה ישירה לראשות הממשלה: “לא נכון לשנות למעשה את שיטת הממשל הנוהגת באמצע ההליך הפרלמנטרי שמתקיים. הדבר דומה לשינוי כללי המשחק באמצע משחק תוך כדי המשחק.

“לעניין זה יפים הדברים שאמר בשעתו יו”ר האופוזיציה נתניהו, כשראש הממשלה אולמרט הציע לשנות את שיטת הממשל לאחר כישלון ניהול מלחמת לבנון השנייה: ‘שיטת ממשל אינה זוג גרביים שמחליפים כל יום. דומה הדבר למכונית שנוסעת בכיוון הלא נכון ובמקום להחליף את כיוון הנסיעה מחליפים את דגם המכונית. מה שדרוש היום הוא שינוי הנהגת המדינה’. אני מאמין שאותם דברים שנאמרו אז תקפים ונכונים גם היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות