החוק לבחירת ישירה: הצבעה תוך 30 יום, המועמד שיקבל 40% ינצח

חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל הגישו למזכירות הכנסת את הצעת החוק לבחירה ישירה של ראש ממשלה • ב'גוש החרם' הביעו התנגדות להצעה
חרדים 10
ז' אייר התשפ"א / 19.04.2021 12:44

חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל הגישו היום (שני) למזכירות הכנסת את הצעת החוק לבחירה ישירה של ראש ממשלה – בניסיון לפתור את הפלונטר הפוליטי.

לפי ההצעה, הבחירות יתקיימו בתוך 30 יום, והמועמד שיקבל 40% מהקולות ינצח.

ח”כ ינון אזולאי אמר הבוקר ברשת ב’ על הצעת החוק: “בעת הזו הצעתו של השר אריה דרעי לקידום חוק בחירה ישירה הוא הדבר הנכון ביותר. בטוחני שאפילו סיעות ‘גוש רק לא נתניהו’ יתמכו במהלך על מנת שנראה באופן חד וברור את מי העם רוצה בראשות הממשלה”.

אלא שב’גוש החרם’ הביעו הבוקר התנגדות להצעה.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר: “שינוי חוקי יסוד כתכנית לבקשתך הוא צעד פסול וישראל ביתנו תתנגד לו. כשהלחץ של נתניהו מתעצם, הוא משתמש בשיטה קלוקלת כדי להשאיר אותו ואת המפלגות החרדיות בשלטון. כן לשינוי שיטת הממשל – לא לשבירת כללי המשחק”.

חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד אמר בראיון בגלי צה”ל: “אי אפשר שבכל פעם שלא מסתדר לראש הממשלה, מכנסים את כל הכנסת כדי למצוא איזו חלופה. צריך להישאר במסלול הפרלמנטרי הברור, נעשה הכל כדי להקים ממשלת אחדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדון ליברמן: ומה בקשר ל"שינוי חוק יסוד" אחר "לבקשתך"?...
    19/04/2021 14:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למשל, מניעת הביחרותו של נאשם בפלילים לראש ממשלה, למרות שהיום החוק מאפשר זאת, וזה רק כדי למנוע מנתניהו הפרסונה לכהן בתפקיד?
    מה לגבי חוק היסוד הזה שאתה וחבריך שואפים לחוקקו ברגע שרק יתאפשר לכם?
    אה?!