הכנסת תצביע על הוועדה המסדרת: האם בנט יפיל את גוש הימין?

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר, יביא לאישור המליאה את הרכב הוועדה: מה יעשה בנט? • נתניהו, לפיד, בנט ומנסור עבאס ימסרו הצהרות לתקשורת • ח"כ גלית דיסטל במתקפה על בנט: "הולך ומסתמן שבנט בחר להפיל את גוש הימין לטובת גחמות אישיות ושאיפות אמביציוזיות"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"א / 19.04.2021 11:49

הכנסת צפויה להכריע היום (שני) על גורלה של הוועדה המסדרת – שתפקידה לקבל החלטות הנוגעות לפעילות הכנסת עד שתוקם קואליציה.

ח”כ מיקי זוהר, יו”ר הוועדה המסדרת, צפוי להגיש לאישור המליאה את הרכב הוועדה, אולם לפי שעה לא ברור האם ימינה תתמוך בהצעת יש נתניהו או בהצעת ‘גוש החרם’.

עוד קודם לכן ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ויו”ר ימינה נפתלי בנט צפויים לשאת הצהרות בפתח ישיבות הסיעה בכנסת, שבהן יתייחסו למאמצים להקמת ממשלה חדשה.

גם יו”ר רע”ם מנסור עבאס צפוי לשאת אחר הצהריים הצהרה לתקשורת.

אמש זימן נתניהו את כל שרי הליכוד לפגישה הבוקר בניסיון לתאם עמדות וללכד את השורות, לקראת השבועיים המכריעים – אך בהמשך ביטל את הישיבה.

הישיבה, שבוטלה זמן קצר לפני שהייתה אמורה להתחיל, תוכננה לשעה 11:00. בשעה 14:30 סיעת הליכוד צפויה להתכנס בכנסת ובפתח הישיבה ראש הממשלה נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת.

גם יו”ר ש”ס אריה דרעי, שמקדם הצעת חוק להצבעה ישירה לראשות הממשלה, צפוי לשאת דברים בישיבת סיעתו שתתקיים בשעה 15:00 בכנסת. אתמול פורסם כי בש”ס רוצים לקדם הצעת חוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה. במפלגה מתכוונים להגיש את הצעת החוק כבר היום.

גם במקרה זה איש המפתח הוא יו”ר ימינה ח”כ נפתלי בנט.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס התראיין הבוקר בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’ והתייחס לאפשרות כי ש”ס תתמוך במישהו אחר זולת נתניהו, אם ראש הממשלה לא יצליח להרכיב ממשלה. ח”כ אזולאי אמר: “דרעי שלל הצטרפות לקואליציית בנט-לפיד. אין סיכוי כזה. אנחנו הולכים לממשלת נתניהו, זה מה שאמרנו לבוחרינו”.

ח”כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד פרסמה הבוקר פוסט תוקפני נגד יו”ר ימינה, נפתלי בנט, בטענה שהוא מכשיל את היוזמה לבחירה ישירה של ראש הממשלה כמוצא מהסבך הפוליטי.

“התמונה הולכת ומתבהרת: בנט כפי הנראה עומד להכשיל את האפשרות לבחירה ישירה לראשות ממשלה”, כתבה.

לדבריה, “הולך ומסתמן שבנט בחר להפיל את גוש הימין לטובת גחמות אישיות ושאיפות אמביציוזיות. אם הדברים יתכנסו לידי כך, יש כאן משמעות אחת – בנט בחר להפקיר את הגוש הלאומי.

“בחירות ישירות לראשות ממשלה הן האופציה הטובה ביותר ליציאה מהפלונטר הפוליטי שנתקענו בו בלימבו אינסופי: מדובר בבחירות בזק, בלי פיזור הכנסת, בלי טרטור המערכת, בחירות שיובילו להכרעה ישירה של העם: כן ביבי, או לא ביבי. זה בעצם הפתרון הכי אלגנטי, הכי סביר, הכי זריז, הכי ישיר, שנוגע ישירות בדופק של העם”.

היא הקשתה: “עכשיו נשאלת השאלה מדוע בנט לא קופץ על העגלה הזו? הוא הרי טען שיפעל אך ורק למען אזרחי ישראל, לא? אז למה זה נראה שכרגע הוא פועל למען עצמו? הרי לכם ראש סיעה עם 7 מנדטים, שהושגו מן היקב ומן הגורן, ראש סיעה שלא עבר את אחוז החסימה רק לפני שנתיים, ראש סיעה שהבטיח שיפעל למען ממשלת ימין ולא למען עצמו, והנה המטרה כמעט מושגת באופק, הושט היד וגע בה ובנט כפי הנראה ממאן.

“האם יכול להיות שבנט מעדיף להפוך לראש ממשלת השמאל של יאיר גולן, מירב מיכאלי, ניצן הורוביץ, איימן עודה וליברמן שונא החרדים, על פני ממשלת ימין יציבה שתושג תוך שניות עם בחירות ישירות? האם יכול להיות שחלומו האישי של בנט חשוב לו ממטרות כמו ריבונות, רפורמה במערכת המשפט, או זהות יהודית? האם יכול להיות שתחת הססמא הנהדרת ‘לא אתן שיהיו בחירות חמישיות’, מה שבאמת עומד זה ‘לא אתן שיהיו בחירות ישירות כי זה מערער לי את החלום על בלפור’?

“אם בנט יהיה זה שיכשיל את הפתרון האלגנטי, החד והחלק, הפשוט והמהיר – של בחירות ישירות, לא תהיה לו זכות לדבר על דאגה לאזרחי ישראל או על כך שלא נותרה לו כל ברירה. הנה הברירה קיימת – וזו ברירה טובה מאוד. אם בנט עומד להכשיל אותה, אז שיביא לנו צידוק, והפעם לא פופוליסטי. אנחנו באמת לא עד כדי כך מטומטמים. אחרי עשור בו כל מערכות השמאל נדרכו כדי להפיל את הימין ואת העומד בראשו, יש מצב שבנט וסירובו לבחירות ישירות יעשה בשבילם את העבודה. בואו נקווה שאני טועה. כך או כך, החידה תפוצח ביממה הקרובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    במילים אחרות: האם בנט יצביע בניגוד לגוש שזרק אותו ועדיין לא התנצל?
    19/04/2021 12:54
    דוד
  1. תוקון לכותרת הכתבה, במילים אחרות: האם בנט יצביע בניגוד לגוש שזרק אותו לפני פחות משנה, ועדיין לא התנצל?