נתניהו ודרעי מקדמים: בחירה ישירה רק לראשות הממשלה, ולא לכנסת

הרעיון לקיים רק בחירות לראשות הממשלה הועלה על ידי בנט בפגישתו עם ראש הממשלה בשבוע שעבר • ש"ס צפויה להגיש חוק בנושא כבר מחר
חרדים 10
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 20:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם יוזמה חדשה ב-16 הימים שנותרו לתום המנדט: בחירה ישירה לראשות הממשלה –  במטרה להוציא את ישראל מהקיפאון הפוליטי ולאפשר הקמת ממשלה יציבה.

בחדשות 12 דווח, כי היוזמה הזו נולדה אצל השר אריה דרעי, אשר שכנע את נפתלי בנט והוא זה שהעלה אותה כאפשרות אחת מכמה, במהלך פגישתו עם נתניהו בשבוע שעבר.

מדובר בבחירה ישירה מיוחדת לראשות הממשלה בתוך שבועות, בלי בחירות נוספות לכנסת. נתניהו השתכנע לתמוך ביוזמה, ומקווה שיחד עם בנט יהיה לו רוב לכך.

לפי הדיווח של עמית סגל, חוק בנושא צפוי להיות מוגש על ידי ש”ס כבר מחר.

לפי הדיווח, התמיכה של נתניהו ביוזמה נובעת גם מהערכתו שממשלת בנט-לפיד היא עובדה מוגמרת, בעיקר כיוון שמפלגת רע”מ נוטה להעדיף ממשלה כזו על פני בחירות חמישיות.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב: ”בחירה ישירה בלי יכולת להקים ממשלה מתפקדת איננה פתרון מספק. הפתרון שהצענו בעבר, והצעת חוק באותו מתווה הוגשה בשבוע שעבר, הוא בחירה ישירה עם תוספת כח פרלמנטרי למנצח”.

קרעי הציע: ”המנצח בבחירות הישירות יקבל תוספת כוח פרלמנטרית בשיעור של 10%. כלומר עוד 12 חברי כנסת מיוחדים שיחולקו באופן יחסי בין סיעות הקואליציה. חברי הכנסת האלו יכהנו עד ליציאה לבחירות הבאות”.

מוקדם יותר היום קרא ראש הממשלה לנפתלי בנט, בסרטון מיוחד,  להצטרף להצעת הליכוד להקמת הוועדה המסדרת.

“האפשרויות שלפנינו חדות וברורות: ממשלה שעיקרה שמאל – לפיד, העבודה, מרצ, בתמיכת המשותפת, או ממשלת ימין יציבה וחזקה ל-4 שנים”, אמר נתניהו.

“הממשלה הבאה צריכה להגן על חיילי צה״ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי בהאג, צריכה לשמור על ההתיישבות, צריכה לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. רק ממשלת ימין חזקה תעשה זאת. אפשר להקים אותה בנקל. ולכן אני קורא גם לבנט וגם לגדעון סער – תצטרפו אלינו, בואו נקים את הממשלה הימנית החזקה שמדינת ישראל זקוקה לה ברגע זה.

“אני קורא לבנט, מחר, להצטרף להצעה שלנו להקמת הוועדה המסדרת, שתשמור על הכוח של הימין ותשאיר גם לו זכות וטו. אין שום סיבה שיחבור לשמאל, לא בעניין הזה ולא בשום עניין אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות