תיאסר חלוקת אוכל במירון? משרד הבריאות: “לא מכירים הנחיה כזו”

ראשי ארגוני הכנסת אורחים במירון פנו בפנייה דחופה: "הופתענו לשמוע מבכירי המשטרה בשטח, שהם לא יאפשרו חלוקת שתיה ומזון במירון בל"ג בעומר. זו סכנת נפשות!" • אלא שבמשטרה לא שמעו על כך, ובמשרד הבריאות אומרים לחרדים 10: "לא מכירים הנחיה כזו. המתווה נמצא כעת בדיונים"
ישראל יוספי
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 18:16

בשנה שעברה, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הוטלו הגבלות כבדות על עלייה להילולת הרשב”י בהר מירון – ורבבות נאלצו לחגוג את הילולת הרשב”י בביתם ולא זכו לעלות לציונו הקדוש.

השנה, בעקבות מיגור הנגיף בעקבות מבצע החיסונים המוצלח –  הוסרו מרבית ההגבלות על העלייה אל הציון, ורבבות יזכו לפקוד את הר מירון וישתתפו בהדלקת המדורות המסורתיות.

אולם, במכתב ששיגרו אמש ראשי ארגון ‘הכנסת אורחים רשב”י מירון’ ו’צדקת הרשב”י’ לשר הפנים, הם טענו כי תיאסר חלוקת אוכל ושתייה למתפללים שיעלו להר.

במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם לשר השיכון יעקב ליצמן, יוסי שוינגר מנהל המקומות הקודשים וישראל דרעי מנהל המקומות הקדושים בצפון – נאמר: “הופתענו לשמוע מבכירי המשטרה בשטח, שהם לא יאפשרו חלוקת שתיה ומזון במירון בל”ג בעומר תשפ”א. ביום ל”ג בעומר מגיעים למירון מאות אלפי איש. כל אדם שמגיע להילולא יוצא מביתו לממוצע של 12 שעות רצופות בדרכים ובהר, מניעת חלוקת מים ומזון קל לעולים מירונה, הינה סכנת נפשות של ממש”.

במכתב הם ציינו, כי “כל המסעדות בארץ פועלות באופן מלא, ללא שום מגבלות. אין שום סיבה שהילולת ל”ג בעומר תוחרג”.

לדבריהם, “אנו מבינים את החששות ויש לנו פתרונות מעשיים לכל חשש שעולה. לדוגמה באפשרותנו להקים אוהלים פתוחים שבהם ישבו ויסעדו”.

חרדים 10 פנה אל המשטרה ומשרד הבריאות – בשאלה: האם ניתנה הוראה האוסרת חלוקת מזון ושתיה בל״ג בעומר בהר מירון?

תגובת המשטרה: “המשטרה אוכפת את החוק. מי שעוסק בתקנות ובחקיקת החוקים זה הדרג הפוליטי, במקרה הזה משרד הבריאות”.

ממשרד הבריאות נמסר לחרדים 10: “אנו לא מכירים הנחיה כזו. המתווה נמצא כעת בדיונים”.

מדוברות ארגוני הכנסות האורחים לא נמסרה תגובה לפי שעה. לכשתתקבל – נפרסמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה יהיה עם
    18/04/2021 20:56
    ויינשפריצר
  1. תעשיית הכספים של ח”י רוטל ?