המוות בגלל הקינוח החלבי: משגיח ביקר במסעדה שעות לפני הטרגדיה

הרב רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, עונה לח"כ משה ארבל: "הנושא ייבדק לעומק ונקיטת האמצעים תתלווה לכך בכפוף למסקנות, אך יש לזכור כי רובם ככולם של משגיחי הכשרות מתמסרים לתפקידם למען זיכוי הציבור"
יוסף גרינבוים
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 17:57

הרב רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית, סיפר היום (ראשון) כי משגיח כשרות ביקר במסעדה הבשרית בראש פינה שבה אכלה אושר דרעי ע”ה, כמה שעות לפני שאכלה קינוח חלבי – ונפטרה בגלל אלרגיה לחלב.

‘מעילה חמורה’ I מיד חקירה: איך הוכנס קינוח חלבי למסעדת בשר?

במכתב תשובה ששיגר לח”כ משה ארבל – כתב: “רובם ככולם של משגיחי הכשרות מתמסרים לתפקידם למען זיכוי הציבור. המשגיח ביקר במסעדה ובדק את חומרי הגלם מספר שעות לפני המקרה.

“אין ספק כי לא ניתן להישאר אדיש נוכח אירוע כה מצער של אובדן חיים בנסיבות המתוארות במכתבך ויש לרדת לחקר המקרה עד למיצויו מכל הזויות המתבקשות ובכלל זה הפן הכשרותי”.

הרב יוחאי ציין, כי בשיחה שהתקיימה עם הרב המקומי והמשגיח עולה, כי מדובר במסעדה בשרית הנמצאת תחת השגחה מטעמם ברמת כשרות רגילה ולא למהדרין, על בסיס שיטת השגחה של ‘יוצא ונכנס’, אשר אינה דורשת השגחה צמודה.

“במסגרת זו נערכה כפי הנמסר באותו יום ביקורת כשרות על ידי המשגיח, על מנת לוודא את תוקף כשרות הרכיבים ודרכי היצור כמתבקש בשים לב למקורות כשרות הבשר ושאר הפרודוקטים המצויים במסעדה”.

במכתבו מדגיש הרב רפי יוחאי, כי על פי נהלי הכשרות “חל איסור להגיש במסעדה בשרית קינוח חלבי. יחד עם זאת, נוכח העובדה כי המסעדה אינה פעילה מאז האירוע ומתקיימת חקירה לגביה על ידי הרשות המוסמכת, אין אפשרות לקבל את מלוא האינפורמציה על מנת למצות את התהליך. על אף שאני חש כי מכתבכם נכתב מתוך אכפתיות וסערת רגשות, נראה כי לא היה מקום לקבוע כעובדה, כי מדובר על מעילה של מערך ההשגחה באמון הציבור ולהניח כי קינוחים חלביים הוגשו לעשרות מבקרים במסעדה טרם שהדבר נחקר כדבעי.

“כמובן שהנושא ייבדק לעומק ונקיטת האמצעים תתלווה לכך בכפוף למסקנות, אך יש לזכור כי רובם ככולם של משגיחי הכשרות מתמסרים לתפקידם למען זיכוי הציבור ולא כפי שהיה ניתן להבין חלילה מהמכתב”.

את מכתבו מסיים רפי יוחאי בדברי נחמה למשפחה על המקרה הטרגי: “אגף הכשרות הארצי בשיתוף יחידתנו ימשיכו כאמור ללוות את הטיפול במקרה המצער על מנת לוודא סיום ההליכים במסגרת גבולות סמכותנו. המקום ינחם את בני המשפחה היקרה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות