דפיברילטור: מכשיר החייאה שמציל חיים בכל יום – חייב להיות בכל מקום

כל אחד יכול לקחת יד במסע המופלא של הצלת חיים: החל ממתן תרומה וסיוע ברכישה ותפעול של דפיברילטור, ועד ללקיחת קורס קצר בנושא החייאה והגשת עזרה ראשונה
תוכן שיווקי
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 13:49

אחת מסיבות המוות העיקריות בעולם המערבי הינו דום לב. רק במדינת ישראל, עם האוכלוסייה הקטנה שלה, מתרחשים כ-10.000 מקרי דום לב במהלך שנה.

דום לב, כפי שניתן להבין מהשם, מהווה עצירת הפעילות הפיזית של הלב. סיבות רבות יכולות להוביל לכך, זה עלול לקרות לכל אדם בכל רגע, בלי קשר לפעילות כלשהי, השפעה חיצונית או מצבו הבריאותי של האדם.

לכן, חשוב שיהיו לרשותנו את הידע והכלים שיאפשרו טיפול מהיר ושיציל חיים.

הטיפול בדום לב כולל שימוש בדפיברילטור – מכשיר החייאה או בעברית מפעם וביצוע עיסויים והנשמות. תפקיד העיסויים וההנשמות הינו לחקות את פעילות הלב והריאות של האדם שהפסיקו את פעילותם, אך אלה לבדם לא מספיקים לביצוע החייאה איכותית. על מנת לבצע החייאה שתצליח להחזיר למטופל את הדופק, עלינו לחבר דפיברילטור אשר תפקידו הוא לאבחן את קצב הלב (את הפעילות החשמלית) ולהחליט האם נדרשת מכת חשמל שתאפס את ההפרעה (פרפור חדרי הלב) ותיתן סיכוי לקוצב הראשי של הלב להחזיר את הפעילות החשמלית התקינה.

פעילות חשמלית תקינה תוביל לחזרת דופק סדיר שיזרים את הדם לכלל המערכות ובעיקר למוח ותחזיר את המטופל לחיים.

לצערנו, ישנם הרבה מקרים של דום לב פתאומי בארץ – ניתן לשים לב כי גיל המטופל אינו פקטור כמו שניתן לראות בתופעות או מחלות אחרות. לעתים קרובות אין אף סימן מקדים לכך שמשהו הולך לקרות, הרי מדובר סך הכל על פעילות חשמלית בלב שאנו לא מודעים אליה ביום יום, לרגע היא משתבשת וגורמת לאסון.

ניתן להיזכר בקלות במקרים שהתרחשו אף במהלך אימון גופני, בחדר כושר או במהלך אימון שחייה – סרטונים קשים לצפייה שמראים אדם בריא שפשוט מתמוטט במקום, ללא שום סימן מקדים. לעומת זאת ניתן לראות אנשים שהיו במנוחה – במקום העבודה או בביתם שליבם עצר מלפעול בפתאומיות.

כיום המודעות בעולם עולה והדבר המדהים הוא שבזכות הטכנולוגיה, אשר מתבססת על מחקרים רבים בתחום הקרדיולוגיה והרפואה בכלל, התאפשר לפתח מכשיר חכם שעושה את כל העבודה לבד ודורש מכם רק לחבר את המדבקות (האלקטרודות) למטופל ולחכות להוראות. דפיברילטור מאבחן את קצב הלב, ממליץ על שוק או על ביצוע פעולות ההחייאה ומדריך אתכם לאורך כל הטיפול בהוראות ברורות ומדויקות על ביצוע הפעולות – שלב אחר שלב.

היום, בזכות הפעילות המשמעותית ולאור העליה במודעות הציבורית לגודל החשיבות של הגשת עזרה ראשונה מצילת החיים, ונחיצותו של ציוד המציל חיים בעיקר במקומות ציבוריים אנחנו עדים לשינוי המציאות. יותר ויותר מקומות ציבוריים מצטיידים כיום במכשירי דפיברילטור ויש עמדות מפוזרות במקומות רבים ומגוונים יותר, כך שהשטח הולך והופך מרושת בנקודות הצלה כאלה – וזה לא פחות ממדהים!

בואו ניקח אחריות על הסובבים אותנו

כיום ללא מאמץ מיוחד אתם יכולים לרכוש את הידע הדרוש, שישרת אתכם בהתמודדות עם מצבי חירום רפואיים הנפוצים ועם מצב דום לב בפרט.

עליכם רק לקבל החלטה ואת השאר ייקח על עצמו ארגון מדיסקופ המספק שירות יוצא מן הכלל בתחום רפואת חירום. בין שירותי החברה ניתן למצוא הדרכות מדהימות בתחום הצלת חיים והגשת עזרה ראשונה המועברות על ידי מדריכים פרמדיקים עם ציוד הדרכה המתקדם כיום. כמו כן הארגון מספק ציוד רפואי ומכשירי החייאה מכל המותגים – עם הדרכה מתאימה ושירות מדהים המגיעים עד בית הלקוח.

כל אחד יכול לקחת יד במסע המופלא של הצלת חיים, החל ממתן תרומה וסיוע ברכישה ותפעול של דפיברילטור ועד ללקיחת קורס קצר בנושא החייאה והגשת עזרה ראשונה.

כיום גם אתם תוכלו להיות מוכנים – ואין תחושה שמשתווה להבנה שזכיתם להציל חיי אדם. זה חיוני, זה הכרחי ולא פחות ממדהים. היכולת בכמה פעולות פשוטות להציל בן אדם ממוות זה באמת זכות שאין שנייה לה, לכן קחו יוזמה ותנו יד, אלה החיים של כולנו – בואו לא נחכה לרגע שבו יהיה מאוחר מדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות