במרצ הבהירו ללפיד: דרישת בנט לרוב בכל פורום חשוב – ‘קו אדום’

בכירים במרצ: מסרבים להיענות לדרישת בנט לקבל רוב בכל פורום חשוב בממשלה - גם במחיר הליכה לבחירות חמישיות • יו"ר יש עתיד ייכנס הערב בשעה 18:00 בבית העיתונאים בת"א
חרדים 10
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 12:12

מכשול בניסיונות של יו”ר ימינה ויו”ר יש עתיד להקים ממשלה בראשות בנט, במידה שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה? גורמים בכירים במרצ הבהירו ליאיר לפיד כי הם מסרבים בכל תוקף להיענות לדרישת בנט לקבל רוב בכל פורום חשוב בממשלה – גם במחיר הליכה לבחירות חמישיות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הבכירים במרצ אמרו שהם מוכנים להסכים שבנט יעמוד בראש ממשלה פריטטית, אף שבממשלה זו יהיה רוב למפלגות המרכז שמאל, אך דרישתו לקבל רוב בכל הפורומים החשובים היא “קו אדום”.

בנט הבהיר בעבר שבלי התנאי הזה לא יוכל להקים ממשלה עם המרכז שמאל.

יו”ר האופוזיציה, יאיר לפיד, ניפגש אמש עם שר הביטחון ויו”ר כחול לבן בני גנץ, למשך יותר משעתיים. יו”ר יש עתיד מתכוון להיפגש עם ראשי מפלגות נוספים מהגוש השבוע.

יו”ר יש עתיד ייכנס הערב בשעה 18:00 בבית העיתונאים בת”א, מסיבת עיתונאים בה יתייחס למצב הפוליטי ולניסיונות להקמת ממשלה.  הוא צפוי להציג בה את הממשלה שהיה רוצה להקים עם יו”ר ימינה.

אמש פורסם ב’כאן חדשות’, כי כחלק מחיזורי ראש הממשלה אחר בנט וימינה, במטרה שיכנסו לממשלה בראשותו, בליכוד מוכנים לתת לבנט שיריון בחקיקה מפני פיטורים מהממשלה – לו ולאנשיו, זאת בנוסף לתפקידים בכירים.

עוד פורסם כי בכיר בליכוד אמר לכאן חדשות כי אם עד הרגע האחרון יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ לא יתרצה, בליכוד ישקלו להביא להצבעה ממשלה שנסמכת על רע”מ, ולראות אם סמוטריץ’ יפיל אותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות